Jump to content
Annons

Få till sådan melodi på FL studio


vel0city

Recommended Posts

Hallå.

Har köpt en Novation Launchkey som jag brukar ställa in via FL studio eller Ableton och jag undrar om det finns nån här inne som är duktig på få till detta melodi på FL studio på synth pianon på FL studio eller på Ableton går även bra.

Här kan ni lyssna hur melodin låter.

http://www.youtube.com/watch?v=8OwcB-XnNYc

Redigerat av vel0city
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Korrekt är ute efter synthljudet.

Han hade skrivit att han får till det ljudet genom "you should tune (( 😎 to -50 and Fsharp -50. but the Accent is main important."

Men han spelar på Korg Pa800 och det är kanske annrolunda på musikprogram eller?

Redigerat av vel0city
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Korrekt är ute efter synthljudet.

Han hade skrivit att han får till det ljudet genom "you should tune (( B ) to -50 and Fsharp -50. but the Accent is main important."

Hur syntljudet låter är en sak. Att han stämmer om toner på klaviaturen för att anpassa efter en annan tonskala är en helt annan sak.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Du måste hitta ett sätt att stämma om ditt keyboard på. Eller stämma om det i någon mjukvara. De toner som spelas där är ju inte från de traditionellt västerländska skalorna.

Kommer inte på vad instrumentet som samplats för det ljudet heter just nu. Men det är går nog att hitta i vissa ljudbibliotek med olika etniska instrument.

Tycker att du borde kunna hitta pluggar för den typen av skalor iofs. .

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ney anban heter nog instrumentet, kanske, tror jag...

En vanlig säckpipa kanske också kan låta ungefär likadant om man rattar ljudet en smula. Sedan så finns det ju en massa olika typer av säckpipor att söka bland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...