johlin Posted April 4, 2005 Share Posted April 4, 2005 Jag skapade ett projekt med templatet (är det ett ord?) elektro. Sen la jag på lite bas och så. Sen sparade jag och laddade det nästa dag. Då lät alla trummor som små klick bara, och ljudkurvorna är platta i ljudegenskaper (dubbelklick). Om jag dubbelklickar på ett ljud, och sen byter ljud till nåt annat, och sen byter tillbaks, då funkar det. Men det är lite jobbigt att göra varje gång. Vad är felet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wector Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Du kanske har flyttat alla samplingar som följer med FL? 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
johlin Posted April 5, 2005 Author Share Posted April 5, 2005 Du kanske har flyttat alla samplingar som följer med FL? 😏 Nope. Det funkar om jag väljer den templaten och börja ett nytt projekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barden Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 Det måste bero på att FL har svårt att hitta på din diretorys ifall du måste byta sampeln hela tiden. Försök fixa directorsarna så de verkligen stämmer. Ligger FLP filerna på en annan hårddisk än Sampelsarna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
johlin Posted April 9, 2005 Author Share Posted April 9, 2005 Det måste bero på att FL har svårt att hitta på din diretorys ifall du måste byta sampeln hela tiden. Försök fixa directorsarna så de verkligen stämmer. Ligger FLP filerna på en annan hårddisk än Sampelsarna? Nope. Har bara en, och bara en partition. Det konstiga är att om jag byter template till Elektro, och börjar en ny, då funkar det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cloudsurfer Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Har haft samma problem men kommer dock inte ihåg vad jag gjorde för att lösa det Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickeh Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 (edited) Har samma problem (Har dock gammal version, 3-punkt-nånting p.g.a. dator som suger). Det enda jag kommit på att göra är som nämns ovan att ladda om samma ljud, trots att det är en "default".... Ett alternativ är dock att innan du börjar ordentligt så exporterar du de ljud i en template du är intresserad av o sen laddar in dom. Mer arbete i början, men å andra sidan så om du exporterar alla olika trummor en gång för alla o sedan laddar dem som wav så uppstår inte just det här problemet i alla fall, och det går snabbare att kombinera ljud från olika trummor till det projekt du håller på med just nu. EDIT: stavfel... Edited April 14, 2005 by mickeh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nexustwins Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Om du har kass dator så borde du skaffa en ny 🙁 Har samma problem (Har dock gammal version, 3-punkt-nånting p.g.a. dator som suger). Det enda jag kommit på att göra är som nämns ovan att ladda om samma ljud, trots att det är en "default".... Ett alternativ är dock att innan du börjar ordentligt så exporterar du de ljud i en template du är intresserad av o sen laddar in dom. Mer arbete i början, men å andra sidan så om du exporterar alla olika trummor en gång för alla o sedan laddar dem som wav så uppstår inte just det här problemet i alla fall, och det går snabbare att kombinera ljud från olika trummor till det projekt du håller på med just nu. EDIT: stavfel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts