evilrocker Postat 18 februari 2014 Postat 18 februari 2014 Har en skrapig output trim på min Ma5, någon som bytt potentiometer på en 500-serie-preamp själv? Avedis kommer att skicka mig en ny potentiometer och dom sa att det är väldigt lätt att byta. Har väl inte lött överdrivet mycket i mitt liv men... vågar man prova? Annars vem kan hjälpa till med sånt här? Gärna någon som kan hjälpa till rätt fort eftersom den används hela tiden, så jag kan inte lämna bort den på reparation i 2 månader. I Göteborg
crillemannen Postat 18 februari 2014 Postat 18 februari 2014 Audio mats i kinnahult kan hjälpa dig. Audiosupport.se
evilrocker Postat 18 februari 2014 Trådstartare Postat 18 februari 2014 (redigerat) Annars kan du ju alltid dra i lite Deoxit i den.... http://www.musicians...juvenator-5-oz. Är ett fysiskt avbrott, kommer inte att hjälpa 🙂 Audio mats i kinnahult kan hjälpa dig. Audiosupport.se Det är ju lååååååååångt bort 🙂 Redigerat 18 februari 2014 av evilrocker
evilrocker Postat 18 februari 2014 Trådstartare Postat 18 februari 2014 Tur att det inte var ett psykiskt avbrott mohhahaha... :-) Det är det också :S
Peter Roos Postat 18 februari 2014 Postat 18 februari 2014 (redigerat) Kolla med Jim på Av-Akuten (Högsbo Ind.omr), han har nån kille som hjälper honom med dylika ting. http://www.avakuten.se/avkontakt.htm Mvh/Peter R Redigerat 18 februari 2014 av Sleap
evilrocker Postat 18 februari 2014 Trådstartare Postat 18 februari 2014 Tack, fan kom ju på mina bekanta på Gmg i Högsbo!
Jaker Postat 26 februari 2014 Postat 26 februari 2014 Det borde vara skitlätt. Har du någon gammal radio tv rep brukar dom vara billiga. Förmodligen är den pcb monterad vilket gör att du kanske inte borde ge dig på den utan vana. Med risk för att grilla en kodning om du håller för länge.
evilrocker Postat 26 februari 2014 Trådstartare Postat 26 februari 2014 Mmm får kika på det, har inte fått poten än.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.