Jump to content
Annons

Köpråd av trum mjukvara till FL Studio (Ezdrummer)


krillesvahn

Recommended Posts

Hejsan!

Idag så jobbade jag med ett projekt i FL studio. Allt var i sin ordning, men idag så kände jag att jag ville ha "riktiga" trummor till min låt.

Sagt och gjort så hittade jag ett plugin som kallas Ezdrummer.

Fantastiskt plugin med riktigt bra trumljud!

Jag fixade hem en ful version av detta plugin och det har nu straffat sig. Mitt projekt kraschar stup i kvarten när jag använder Ezdrummer.

Som det ser ut nu så skall jag köpa Ezdrummer då jag tycker det verkar vara ett bra verktyg.

Men innan jag gör det så tänkte jag bara kolla om det är någon annan som har något tips på liknande trumplugins som man borde kolla in?🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den du provade är väl en av de mest prisvärda som JAG känner till men det finns många liknande tor jag säkert som andra kan tipsa om. BFD Eco kan du googla på tex, likaså Addictive Drums men jag vet inte hur de ligger i pris. Av samma tillverkade har du även Superior Drummer men då blir det lite mer invecklat och lite dyrare.

Sen finns även bibliotek från Native Instruments som inte är så farligt dyra om du kollar deras hemsida.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

* EZdrummer & Superior Drummer - båda gjorda av Toontrack. Den senare är monsterversionen av den föregående (mer eller mindre).

* Addictive Drums, givetvis.

* Abbey Road Drummer av Native Instruments. Min nuvarande favorit.

* Steven Slate Drums

* Studio Drummer - också av Native Instruments

* BFD av FXpansion

* Ocean Way Drummer från Sonic Reality

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Den du provade är väl en av de mest prisvärda som JAG känner till men det finns många liknande tor jag säkert som andra kan tipsa om. BFD Eco kan du googla på tex, likaså Addictive Drums men jag vet inte hur de ligger i pris. Av samma tillverkade har du även Superior Drummer men då blir det lite mer invecklat och lite dyrare.

Sen finns även bibliotek från Native Instruments som inte är så farligt dyra om du kollar deras hemsida.

Tack för snabbt svar! 🙂

Det känns betryggande att den jag har kollat in och gillar mest är en av de mest prisvärda!

Tyvärr så får jag vänta till måndag innan jag kan köpa den:/

* EZdrummer & Superior Drummer - båda gjorda av Toontrack. Den senare är monsterversionen av den föregående (mer eller mindre).

* Addictive Drums, givetvis.

* Abbey Road Drummer av Native Instruments. Min nuvarande favorit.

* Steven Slate Drums

* Studio Drummer - också av Native Instruments

* BFD av FXpansion

* Ocean Way Drummer från Sonic Reality

Jag skall kolla in dem:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...