Jump to content
Annons

Min hardstyle låt skulle kunna behöva röst


Fexell

Recommended Posts

Halloj gott folk,

Jag håller på att arbeta på en bra hardstyle låt. Den är väldigt melodisk och känner nu lite att den skulle kunna behöva någon sångröst o låttext.

Jag själv är urkass på att sjunga och skriva texter, så om någon kille eller tjej skulle kunna tänka sig att fixa text och sång, så skulle det vara ett stort hjälp!

Skriv gärna här under om ni är intresserade. Alternativt så kan ni skriva PM eller maila mig på: fexellofficial@gmail.com

Tack i förhand!

Felix

(Här är låten på SC):

https://soundcloud.com/fexell/hardstyle-preview

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kan inte sjunga.... känner heller ingen som passar till ditt projekt, men....vill bara önska dig lycka till, och att jag anser att du skapat en ganska kläm-käck melodi..... kanske aningen lång ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte sjunga.... känner heller ingen som passar till ditt projekt, men....vill bara önska dig lycka till, och att jag anser att du skapat en ganska kläm-käck melodi..... kanske aningen lång ?

Tackar, tackar för dem fina orden. Det som jag postat på SC är inte hela låten. Det finns ett intro och ett slut som jag inte tog med, då jag känner att det är inte så viktig just nu.

Roligt att du gillar den dock. Tackar så mycket, åter igen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har nu text och sångmelodi. Behöver bara en vänlig person att sjunga in något. Letar helst efter en tjej som är duktig på att sjunga, då det är så jag hör det i huvudet. Så om det finns någon snäll tjej som skulle kunna tänka sig sjunga lite så skulle det vara snällt. 🙂

Edit; Stort tack till Jens som fixade text. Tackar, tackar så hemskt mycket.

Redigerat av Fexell
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ganska snäll 🙂 Haha.. Vad ska du göra med låten?

"Vad ska jag göra med låten?". Vad menar du? Jag vill lägga till sång på låten. Vill lyssna på låten.

Antingen så är det för tidigt för mig att tänka eller så förstår jag verkligen inte. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra, men jag föredrar hardstyle som varierar melodin/låten mer (typ Headhunterz - Dragonborn)

När det kommer till Hardstyle så håller jag med dig. Jag är ett stort fan av Headhunterz (sedan 2006). Dock så antar jag att jag utgår från house-musik när jag gör hardstyle. Svårt att sätta in sig i ett annat tänk, om du förstår vad jag menar? Lite house-inspirerad hardstyle. 😄

Edit; Jag har ju en början och ett slut som är väldigt "hardstyle"-aktiga i den låten, men jag valde att inte ta med det i soundcloud versionen.

Redigerat av Fexell
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha jag menar om du ska släppa den, skicka in den till något bolag eller något annat 😆

Jag kommer inte att skicka in den till ett skivbolag, nej.

Annars så kommer jag nog släppa den normalt på Spotify och liknande sidor. Om man verkligen vill ha kompensation för sång, så kan jag nog tänka mig att lägga ut någon slant. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw så har jag ett urval av låtar (håller på att fixa ihop ett album som kommer släppas senare under året) som skulle vara nice med röst i. Så om någon sångare o låtskrivare skulle vara intresserad av att fixa på någon utav dem låtar som finns, så skulle det vara välkommet. Då är det inte hardstyle, utan progressive house.

Det här är en ganska gammal album-promo på ett fåtal av låtarna som kommer vara med, men finns fler och vissa låter bättre/är uppdaterade:

https://soundcloud.com/fexell/album-promo

MvH

Felix

Edit; Har börjat kolla efter sångare på andra håll, så skulle kunna behöva ett mail eller PM ganska omgående då ifall en av låtarna redan kan ha blivit tilldelad till en sångare.

Redigerat av Fexell
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...