djonas Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 (redigerat) Hej alla nyfikna sjĂ€lar! Ok dĂ„ var det dags för semifinal i Studiofestival # 5. đ Av 48 st anmĂ€lda har jag fĂ„tt in 17 st bidrag. De ligger i en zipfil pĂ„ 62,1 MB. Du hittar den hĂ€r; Studiofestival 5 (semifinal).zip (Tack Olsberg och Studio för utrymme đ) Alla inkomna bidrag Ă€r med. Fick synpunkt om att jag envĂ€ldigt skulle sĂ„lla bort ett bidrag, om jag tyckte att de bröt mot nĂ„n regel men jag tycker att vi/jag đ tappar bort oss i allvarets fördĂ€rv alldeles för mycket i sĂ„ fall. đ Det gĂ„r ju sagt att tĂ€nja pĂ„ reglerna. Bara för att jag har sagt att man ska göra en hybridlĂ„t sĂ„ behöver de ju inte betyda att nĂ€sta person uppfattar idĂ©n pĂ„ samma sĂ€tt. En hybridlĂ„t lĂ„ter helt enkelt pĂ„ tvĂ„ olika sĂ€tt för tvĂ„ olika personer, minst. đ Oj vad djup jag blev helt plötsligt đ men vi gör ju detta trots allt bara för att de Ă€r sĂ„ himla kul. đ Obs! Nu ska du alltsĂ„ lyssna pĂ„ bidragen över helgen för att skaffa dig en klar uppfattning om vilkĂĄ bidrag du tycker har lyckats bĂ€st. Ăppen röstning börjar pĂ„ söndag dĂ„ jag slĂ€nger upp en ny trĂ„d (en röstningstrĂ„d). Ber om ursĂ€kt för att detta inte stod i "regler & anmĂ€lan" trĂ„den, men detta Ă€r saker som jag kom pĂ„ alldeles nyligen och som jag tycker vi ska testa. đ StĂ€ll dig följande frĂ„ga nĂ€r du lyssnar; Vilket av de 17 bidragen tycker du har gjort den bĂ€sta hybridlĂ„ten utifrĂ„n de förutbestĂ€mda reglerna? (regler) Ok sĂ€tt er nu med hörlurar kontra högtalare och ha en riktigt skön helg fylld med fest och ljuvlig hybridmusik đ sĂ„ hörs vi igen pĂ„ söndag. Mvh / djonas Nu kan rösta pĂ„ bidragen i den hĂ€r trĂ„den. edit: Vi kör med melodifestivalsröstning. VĂ€lj ut och rangordna de 7 bidrag som du tycker har lyckats bĂ€st med att göra en hybridlĂ„t utifrĂ„n reglerna. PĂ„ söndag skall dessa fĂ„ 1, 2, 4, 6, 8, 10 eller 12 poĂ€ng av varje deltagare. đ Redigerat 26 maj 2009 av Olsberg
sounden Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 (redigerat) Hehe fan va kul o lyssna, mÄnga lÄter som bingolottos mellanspels musik =) Har redan bestÀmmt mig .. Redigerat 1 april 2005 av sounden
The Mr Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 Grymt mĂ„nga vĂ€lgjorda lĂ„tar mĂ„ste jag sĂ€ga. Kul det hĂ€r... Jag har ocksĂ„ bestĂ€mt mig. đ
moOd Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 Grymt mĂ„nga vĂ€lgjorda lĂ„tar mĂ„ste jag sĂ€ga. Kul det hĂ€r... Jag har ocksĂ„ bestĂ€mt mig. đ HĂ„ller med.. hög klass pĂ„ lĂ„tarna, som vanligt! đ
MusicGene Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 högre kvalitet Àn vanligt. Jag har bara lyssnat igenom dom en gÄng, men det var ju nÄgra som kÀndes mer gedigna en de andra tyckte jag. Kommer bli ruskigt svÄrt att sÀtta melodifestivalsbetyg pÄ dom.
stajo Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 jag som tÀnkt att gÄ ut och sÀtta mig vid havet och titta pÄ solnedgÄngen, sÄ hÀr efter jobbet ... men sÄ fastnar man hÀr bara för att batterierna till mp3spelaren Àr slut och lyssna mÄste jag ju nÀr det finns sÄ mÄnga kul lÄtar!
ViktorDenStore Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 (redigerat) SvĂ„rt att bestĂ€mma sig. Flera som Ă€r superbra =) (varför tyckte jag att mitt bidrag var sĂ„ bra innan jag hade hört alla andras... đ) EDIT: Dock har jag nĂ„gra lĂ„tar som bryter mot reglerna lite... Redigerat 1 april 2005 av ViktorDenStore
LDB Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 (varför tyckte jag att mitt bidrag var sĂ„ bra innan jag hade hört alla andras... ) KĂ€nner igen kĂ€nslan... đ Kul att lyssna! LĂ„tarna blev ju hur olika som helst!! Och flera Ă€r riktigt riktigt snygga! Har bestĂ€mt mig ocksĂ„... SĂ„ man röstar för en enda lĂ„t (inte melodifestivals poĂ€ngröstning alltsĂ„) eller har jag misförstĂ„tt hur röstning kommer att gĂ„ till?
Vallhagen Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 Jofan... KUL! MĂ„nga högkvalitetsbidrag; sen Ă€r det ju en smaksak vilken/vilka som passar min mage... MĂ„ste jag rösta pĂ„ EN vet jag vilken det blir, ska jag rangordna 6-7 stycken blir det svĂ„rare đ ...och jag instĂ€mmer i frĂ„gan? Blir det melodifestivalröstning?
slaptap Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 ...och jag instÀmmer i frÄgan? Blir det melodifestivalröstning? Tror det lutar Ät festivalröstning.
hammagrella Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 Kul att lyssna pĂ„. Lite för lĂ„ng lĂ„t bara, man pallar ungefĂ€r 1,5 minuter bara per lĂ„t, sen vill man byta. Bra kvalitet över lag, mĂ„nga riktigt bra bidrag. Fem stycken sticker ut dock och sopar banan med dom andra..... đ
Signert Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 Kul att lyssna pĂ„. Lite för lĂ„ng lĂ„t bara, man pallar ungefĂ€r 1,5 minuter bara per lĂ„t, sen vill man byta. Samma hĂ€r. Utom tvĂ„ av lĂ„tarna, som gĂ€rna hade fĂ„tt vara lĂ€ngre. đ
spandaux (oregistrerad) Postat 2 april 2005 Postat 2 april 2005 En del grejer lĂ„ter faktiskt helschyssta. Fast har inte alls bestĂ€mt hur jag skall rösta.. Ăr grinig som fan över att min studio Ă€r nerpackad pga av ombygge. Men jag hoppas fĂ„ deltaga nĂ€sta gĂ„ng!
Rapid Wanker Postat 2 april 2005 Postat 2 april 2005 (redigerat) Jo det blir lite lĂ„ngt för en hel genomlyssning. Vi med svagare hjĂ€rnor har ju svĂ„rt att hĂ„lla koncentrationen uppe đ (EDIT: och att skriva inlĂ€gg) Redigerat 2 april 2005 av Rapid Wanker
dede Postat 2 april 2005 Postat 2 april 2005 Tja nu har jag sĂ„llat fram sju favoriter. Blir svĂ„rt att hitta det bĂ€sta bland dem. Som vanligt bra överlag đ
djonas Postat 2 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 2 april 2005 Lyssna med omsorg mina vĂ€nner! Tror att det lutar mot melodifestivalsröstning. đ Fördelen med att var och en fĂ„r ge typ 6 (2, 4, 6, 8, 10 och 12 poĂ€ng) eller kanske 7 (1, 2, 4, 6, 8, 10 och 12) röster Ă€r att det förhoppningsvis blir mer jĂ€mn kamp mellan bidragen. Mvh / djonas
ViktorDenStore Postat 2 april 2005 Postat 2 april 2005 Lyssna med omsorg mina vĂ€nner!Tror att det lutar mot melodifestivalsröstning. đ Fördelen med att var och en fĂ„r ge typ 6 (2, 4, 6, 8, 10 och 12 poĂ€ng) eller kanske 7 (1, 2, 4, 6, 8, 10 och 12) röster Ă€r att det förhoppningsvis blir mer jĂ€mn kamp mellan bidragen. Mvh / djonas Fast lite krĂ„nligt, men visst... đ
LDB Postat 2 april 2005 Postat 2 april 2005 Nu har jag Ă€ndrat mig... đ Jag tror ocksĂ„ det blir roligare med melodifestivalröstning. MĂ„nga lĂ„tar fĂ„r poĂ€ng och det blir mer spĂ€nning under processen.
hammagrella Postat 2 april 2005 Postat 2 april 2005 Plus...om vi kör melodifestivalröstning sÄ ökar vi (kanske) chansen att folk verkligen tar sig tid och lyssnar igenom alla bidrag och inte bara bestÀmmer sig pÄ studs.
dede Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 Men vem f"n Àe det som alliterar pÄ fan och funk? Kan manbli FAN av det eller bara groupie?
Neko Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 3 steg hade nog rÀckt gott för min del. 2,3 och 5 eller nÄtt sÄnt. För mÄnga steg blir jobbigt, kan nog peka ut de 3 som jag gillar bÀst av alternativen. Men knappast 7, de sista blir mer eller mindre ett höftat svar som lika gÀrna kan vara slumpat.
moOd Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 Ett litet tips för att enklare poĂ€ngsĂ€tta bidragen: Radda upp alla lĂ„tar i Winamp, sĂ„lla bort dem som man inte vill poĂ€ngsĂ€tta alls och slutligen ordna playlistan efter en bĂ€st -> sĂ€mst lista. đ
Jocke Boberg (oregistrerad) Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 5st av lĂ„tarna hĂ„ller sig inte till tĂ€vlingens filformat; mp3 160kbps đ
P3t3r Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 5st av lĂ„tarna hĂ„ller sig inte till tĂ€vlingens filformat; mp3 160kbps đ Jag fĂ„r det till 4 lĂ„tar... Den regeln var ju iallafall den enklaste kan man tycka... đ
LDB Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 Bra tips med winamp listan. Blev lite lÀttare en med en massa kommentarer pÄ papper... Det stÄr ingenstans i reglerna men jag antar att man inte fÄr rösta för sin egen lÄt eller hur?
Odel Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 Det stÄr ingenstans i reglerna men jag antar att man inte fÄr rösta för sin egen lÄt eller hur? Det kÀnns lite lÄgt tycker jag.
moOd Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 Det stĂ„r ingenstans i reglerna men jag antar att man inte fĂ„r rösta för sin egen lĂ„t eller hur? Det kĂ€nns lite lĂ„gt tycker jag. LĂ€gre Ă€n Glocalnet..? đ
LDB Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 Skojade bara... đ Glömde i upphetsningen lĂ€gga till en smiley... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.