Jump to content
Annons

Semifinal i Studiofestival # 5


djonas

Recommended Posts

post-1-1243342905.png

Hej alla nyfikna själar!

Ok då var det dags för semifinal i Studiofestival # 5. 🙂

Av 48 st anmälda har jag fått in 17 st bidrag.

De ligger i en zipfil på 62,1 MB.

Du hittar den här; Studiofestival 5 (semifinal).zip (Tack Olsberg och Studio för utrymme 🙂)

Alla inkomna bidrag är med. Fick synpunkt om att jag enväldigt skulle sålla bort ett bidrag, om jag tyckte att de bröt mot nån regel men jag tycker att vi/jag 🙂 tappar bort oss i allvarets fördärv alldeles för mycket i så fall. 🙁

Det går ju sagt att tänja på reglerna. Bara för att jag har sagt att man ska göra en hybridlåt så behöver de ju inte betyda att nästa person uppfattar idén på samma sätt. En hybridlåt låter helt enkelt på två olika sätt för två olika personer, minst. 😄

Oj vad djup jag blev helt plötsligt 😄 men vi gör ju detta trots allt bara för att de är så himla kul. 😄

Obs! Nu ska du alltså lyssna på bidragen över helgen för att skaffa dig en klar uppfattning om vilká bidrag du tycker har lyckats bäst. Öppen röstning börjar på söndag då jag slänger upp en ny tråd (en röstningstråd). Ber om ursäkt för att detta inte stod i "regler & anmälan" tråden, men detta är saker som jag kom på alldeles nyligen och som jag tycker vi ska testa. 🙂

Ställ dig följande fråga när du lyssnar; Vilket av de 17 bidragen tycker du har gjort den bästa hybridlåten utifrån de förutbestämda reglerna? (regler)

Ok sätt er nu med hörlurar kontra högtalare och ha en riktigt skön helg fylld med fest och ljuvlig hybridmusik 🙂 så hörs vi igen på söndag.

Mvh / djonas

Nu kan rösta på bidragen i den här tråden.

edit: Vi kör med melodifestivalsröstning. Välj ut och rangordna de 7 bidrag som du tycker har lyckats bäst med att göra en hybridlåt utifrån reglerna. På söndag skall dessa få 1, 2, 4, 6, 8, 10 eller 12 poäng av varje deltagare. 🙂

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

högre kvalitet än vanligt. Jag har bara lyssnat igenom dom en gång, men det var ju några som kändes mer gedigna en de andra tyckte jag. Kommer bli ruskigt svårt att sätta melodifestivalsbetyg på dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag som tänkt att gå ut och sätta mig vid havet och titta på solnedgången, så här efter jobbet ... men så fastnar man här bara för att batterierna till mp3spelaren är slut och lyssna måste jag ju när det finns så många kul låtar!

Link to comment
Dela på andra sajter

(varför tyckte jag att mitt bidrag var så bra innan jag hade hört alla andras... )

Känner igen känslan... 😉

Kul att lyssna! Låtarna blev ju hur olika som helst!! Och flera är riktigt riktigt snygga!

Har bestämt mig också...

Så man röstar för en enda låt (inte melodifestivals poängröstning alltså) eller har jag misförstått hur röstning kommer att gå till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jofan... KUL!

Många högkvalitetsbidrag; sen är det ju en smaksak vilken/vilka som passar min mage... Måste jag rösta på EN vet jag vilken det blir, ska jag rangordna 6-7 stycken blir det svårare 😉

...och jag instämmer i frågan? Blir det melodifestivalröstning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att lyssna på. Lite för lång låt bara, man pallar ungefär 1,5 minuter bara per låt, sen vill man byta.

Bra kvalitet över lag, många riktigt bra bidrag. Fem stycken sticker ut dock och sopar banan med dom andra..... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

spandaux (oregistrerad)

En del grejer låter faktiskt helschyssta. Fast har inte alls bestämt hur jag skall rösta..

Är grinig som fan över att min studio är nerpackad pga av ombygge.

Men jag hoppas få deltaga nästa gång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja nu har jag sållat fram sju favoriter. Blir svårt att hitta det bästa bland dem.

Som vanligt bra överlag 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna med omsorg mina vänner!

Tror att det lutar mot melodifestivalsröstning. 🙂

Fördelen med att var och en får ge typ 6 (2, 4, 6, 8, 10 och 12 poäng) eller kanske 7 (1, 2, 4, 6, 8, 10 och 12) röster är att det förhoppningsvis blir mer jämn kamp mellan bidragen.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna med omsorg mina vänner!

Tror att det lutar mot melodifestivalsröstning. 🙂

Fördelen med att var och en får ge typ 6 (2, 4, 6, 8, 10 och 12 poäng) eller kanske 7 (1, 2, 4, 6, 8, 10 och 12) röster är att det förhoppningsvis blir mer jämn kamp mellan bidragen.

Mvh / djonas

Fast lite krånligt, men visst... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

3 steg hade nog räckt gott för min del. 2,3 och 5 eller nått sånt. För många steg blir jobbigt, kan nog peka ut de 3 som jag gillar bäst av alternativen. Men knappast 7, de sista blir mer eller mindre ett höftat svar som lika gärna kan vara slumpat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tips med winamp listan. Blev lite lättare en med en massa kommentarer på papper...

Det står ingenstans i reglerna men jag antar att man inte får rösta för sin egen låt eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...