Jump to content
Annons

Tillbaka


UpNorth

Recommended Posts

Hej alla. Simon heter jag, och jag var medlem här för ett par-tre år sedan (med ett konto som jag inte längre tycks kunna komma in på av nån anledning). Jag har haft ett grundmurat musikintresse sedan barnsben. Kanske inte haft det som förstahobby i alla år, men halvt om halvt medvetet har man analyserat låtars harmonik och sånt, och egen musik har snickrats och filats på i huvudet sedan unga tonåren (om än inte mycket kom längre än den mentala byrålådan). Har gått lite folkhögskole- och universitetsutbildning i ämnet också. Inspirerande, lärorikt.

Jag är inte instrumentalist så att det är något att skryta med direkt, men gitarr är mitt huvudintrument. Jag låter i regel mjukvaror jobba, mycket för smidigheten. Mixcraft 6 från Acoustica använder jag, ett program jag är otroligt nöjd med som glad amatör - lättöverskådligt, intuitivt och tillräckligt kraftfullt för mina behov. Jag är också glad att ha en fru, av många anledningar, men inte minst för att hon gärna ställer upp och sjunger på mina små demos. Har själv greppat micken också. Oh well.

Att skriva texter har alltid varit ett aber för mig, men senaste åren tycker jag det någorlunda fallit på plats. Jag anser mig inte behöva en skämskudde längre i alla fall. 🙂

... Mixning däremot, där har jag mycket att lära. Har väldigt svårt att förstå alla dessa småparametrar som ger låten det fulla proffssoundet, gärna med det där lilla extra. Men jag lär mig, vill jag tro.

Vill ni kolla in vad jag fått ut hittills är det bara att klicka länken nedan. Som ni märker är jag inte vidare genrebunden. Jag gillar att hoppa runt. Det känns inspirerande, och alternativet vore att bakbinda mig själv. Tyck gärna till, om ni vill.

http://soundcloud.com/simon-widmark

Jag är här främst för att det verkar vara ett trevligt musikercommunity med möjlighet till utveckling och kontakter.

Redigerat av UpNorth
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Mycket vacker den första låten var med enbart gitarrer. Fina nyanser precis i min smak.

Välkommen.

Tackar ödmjukast. Kul att du gillade den. Det är egentligen en typ tjugo år gammal låt som jag bara ville få ner, så att den inte dör med mig liksom. 🙂

(Det är för övrigt bara en gitarr som spelar, med några stereoeffekter pålagda.)

En hel del tighta mixningar.

uber wilkommen, eller nåt

Tack!

Jag har fått en del mixhjälp av min musikproducentsvåger (hands-on på "Till sommaren" och "Tears on the dancefloor"). Därutöver många goda grundtips från honom. Skulle gärna anställa honom att hands-on-mixa alla mina låtar, men de pengarna är jag nog inte beredd att lägga upp än på ett tag (och gratisjobb vill/kan jag inte be om). Jag är ju bara glad amatör än så länge 🙂

Redigerat av UpNorth
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...