Jump to content
Annons

Cubase Elements 7 mixer


MRS8

Recommended Posts

Startar ett project och trycker Ctrl+F3 mixern som dyker upp ser ut såhär;

post-28584-0-70453300-1386881266_thumb.jpg

här kan jag inte eq annat än på det förra sättet(genom att klicka på kurvan och dra i linjen)

i reklamen för 7:an såg man rattar att skruva på under där det står eq.

efter en del klickande får jag fram detta utseende;

post-28584-0-29323900-1386881446_thumb.jpg

inte heller här kan jag göra något vettigt! Kan någon tipsa mej om vad jag ska göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu vet jag inte riktigt vad du menar. Klickar du på "E"-knappen under regeln kommer du till ett editeringsfönste. Är det detta du menar? Menyn Racks och de andra tre till vänster kan du ställa inställningar vad som visas i MC etc. Pröva att kolla under där. Under LayOut-Window kan du t ex välja bort EQ-kurvor..

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det du vill ha hjälp med? Fattar inte riktigt heller.. Är det rattarna på EQ'n du vill ha fram?

Edit: Kan gissa att du menar hur man aktiverar varje EQ band och högpass/lågpassfiltret och på varje band på EQ'n där siffran 1 - 4 står ska du dra muspekaren så växlar symbolen och blir en av/på knapp, likadant är det för "förfiltret" fast där kan det vara svårt att se av/på knappen då där står ett hertz-tal men dra muspekaren mot vänstra hörnet så bör du se den.. trycker du "H" och "G" på tangentbordet så ändrar du bredden på varje kanal och då blir det enkalre att se detaljer

På fråga 2 där du undrar över rattarna till EQ'n och den får du fram enklast om du växlar till editläge på kanalen och klickar på fliken Channelstrip. det verkar inte gå att växla till rattar på EQ'n när den ligger i mixerview som det gjorde tidigare

Sen får du aktivera varje separat del i kanalstrippen som du gjorde med EQ'n fast här dra du puspekaren åt högra hörnet så dyker det upp en liten pil där du klickar och väljer antingen av eller på eller väljer Ex. typ av kompressor m.m

Såg nu att man även får en grafisk presentation av alla 4 band på EQ'n som även den går att justera EQ'n i..

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...