Jump to content
Annons

Blåser folk verkligen folk på blocket för en tvåhundring?


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Man kan undra då en processor jag köpte för två hundra trettio kronor ink frakt aldrig kommet och mannen svarar inte på mejl. I mejlet han skickade i samband med att jag pöjsade så står namn och adress men det kan ju vara till vem som helst. Men många bäckar små och folk orkar väl inte bråka för ett par hundra spänn kan jag tro.

Ja det låter ju löjligt men en del kanske gör så. Borde ha haft det i början av veckan tycker man för det är väl övernattbefordran på dom där vadderade påsarna på posten.

Ja vi får väl se men kommer den inte i nästa vecka då är det nog så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Jodå de kan blåsa en på småsummor också. Aldrig hänt mig. Men det kan vara någon som har massa annonser ute med olika saker och då blir det en hel del slantar till skojaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist som fan, BrännSvänn 🙁

Brukar ta för vana att använda mig av Blocketpaketet, gut feeling och sunt förnuft när jag handlar över nätet.

Nåja, som DieHard sa så går det ju att smälla ut ett antal småannonser för struntsummor och då kan det bli en rejäl slant för skojaren i fråga. För jävla jävligt är det i vilket fall som helst 😠

Stå på dig och anmäl på, BurningSven!

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick faktura på min Apex EQ, men ingen EQ. SMSade Gotland idag o frågade om han skickat EQn. Inget svar... På fakturan står det att den överlåtits på Handelsbanken. Om det nu skulle vara så att EQn aldrig dyker upp, kan Handelsbanken utsätta mig för inkasso o sån skit?

Brev går väl snabbare från Gotland än paket, kanske den kommer i morrn...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Inte en aning hur det funkar med fakturor men om han inte kan bevisa att han har skickat så har du rätt att kräva tillbaka pengarna av honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tack för svar. Jag tror ju oxå och hoppas på att det är posten som är sen och varför inte svarar på mejl för att han är borta eller att telefonen gått sönder eller nåt annat olyckligt sammanträffande. Jag låter det gå nån dag i nästa vecka kommer det inte då så anmäler jag. Försöker oxå att nå honom på nallen men då vitt jag kan se så är det nallen mejlar från och svarar han inte på mejl så kan man ju undra om det är värt besväret.

Surt som fan Nilsson för i ditt fall handlar det väl om lite mer än ett par hundra så jag hoppas att löser sig för dig.

Fan jäkla plattan skriver som den vill fixar till det sen från datorn så drt blir vettigt det jsg dkriver haha men fattar va

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja pengar är i alla fall överskattat som pickmätare, det finns annat som är mer värt att beundra än en hög med stålar oavsett vem som äger dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick faktura på min Apex EQ, men ingen EQ. SMSade Gotland idag o frågade om han skickat EQn. Inget svar... På fakturan står det att den överlåtits på Handelsbanken. Om det nu skulle vara så att EQn aldrig dyker upp, kan Handelsbanken utsätta mig för inkasso o sån skit?

Brev går väl snabbare från Gotland än paket, kanske den kommer i morrn...

Vem handlade du av? Kan knacka på hos han om du vill 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja pengar är i alla fall överskattat som pickmätare, det finns annat som är mer värt att beundra än en hög med stålar oavsett vem som äger dom.

Visst finns det annat att beundra. Prylarna man kan köpa för dem t ex... 😉

Tyvärr är det nog ganska många som försöker lura andra på småpengar. Jag har för mig att det inte blir någon utredning förrän det räknas som grovt bedrägeri - och det är runt 3500:- någonstans (om det inte är väldigt många anmälningar mot samma bedragare). Det är därför alla värdelösa "internetkataloger" brukar kosta precis under den summan... Med småsummor så struntar de flesta dessutom i att anmäla, så det blir aldrig några påföljder då, utan de kan fortsätta härja fritt. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem handlade du av? Kan knacka på hos han om du vill 🙂

Nja, han annonserar helt öppet, verkar vara en lite större seriös firma. så jag vill inte utmåla honom som skojare om han inte är det. Det brukar ta en dag extra för paket ibland om de inte har mitt telefonnr påskrivet, då får jag inget sms, eller om tjejerna på konsum-posten missar det på nåt vis. Så kanske min EQ kom till Ljusne idag redan, men jag får avin i morrn först.

Jag betalar väl inget förrän jag fått burken, så funkar det väl med fakturaköp annars?

Föresten, är du Gotlänning? Trodde du kom från Härnösand nånstans?

Edit: Blandade nog ihop aRocker och TheRocker....

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, han annonserar helt öppet, verkar vara en lite större seriös firma. så jag vill inte utmåla honom som skojare om han inte är det. Det brukar ta en dag extra för paket ibland om de inte har mitt telefonnr påskrivet, då får jag inget sms, eller om tjejerna på konsum-posten missar det på nåt vis. Så kanske min EQ kom till Ljusne idag redan, men jag får avin i morrn först.

Jag betalar väl inget förrän jag fått burken, så funkar det väl med fakturaköp annars?

Föresten, är du Gotlänning? Trodde du kom från Härnösand nånstans?

Edit: Blandade nog ihop aRocker och TheRocker....

Jo det ska nog inte va några problem. Japp gotlänning, den andre är från norr!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till blåsningar, idag fick jag ingen avi om nåt paket med Apex-eq heller. Fakturadtumet är 2013-10-29 och förfallodatum 2013-11-08.

"Vår fordran enligt denna faktura har överlåtits till Handelsbanken. Betalning ska ske till SHBs bankgiro 625-7372".

När jag köpt på faktura via nätet förr har jag alltid fått grejerna, sen betalat. Om denna jävla EQ aldrig kommer, kommer då Handelsbanken att skicka inkasso till mig? Steen Produktion har ju ingen påskrift eller nåt annat från posten som kan visa att jag tagit emot nåt paket.?

Hatar sånt här. Han kanske har gått i KK o nu försöker han sno åt sig allt han kan, även från Handelsbanken, för de har väl redan gett honom pengarna för EQn.

Han svarar inte i telefon, o inte på sms. Första gången jag fick tag på honom ringde han tillbaka från Dubai, det var ju just gjort. Men, men. Borde man redan nu ringa Handelsbanken?

Fick tag på en av medarbetarna nu som kunde berätta att chefen var ute å åkte motorcykel. Är det Novemberkåsan tro? Han hade sett att en Apex EQ hade blivit nerpackad också, så hoppet är inte helt förlorat än...

Redigerat av Guitar Nilsson
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Begär kollinummer nu direkt. Ring och maila. Skriv ner vad de säger och spara mailen.

Får du kollinummer så går du bara ut och kollar vart det är någonstans.

Får du inte kollinummer eller om det inte är skickat får du kontrollera det finstilta.

Vad som står om leverans och betalning dvs när du skall få varan och när det skall vara betalt.

Det måste du veta om du vill bestrida faktura eller inkasso. Jobbigt men så är det.

Jag har bara dålig erfarenhet av företag som bara lämnar 10 dagar så fortsätt att vara uppmärksam.

När det gäller Steen så gissar jag att de är i behov av kapital så då skickar de iväg fakturan redan innan de har roddat klart med varorna.

Men som sagt, se till att få kollinummer så du vet att de skickat varorna och kontrollera det "finstilta".

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Han svarar inte i telefon, o inte på sms. Första gången jag fick tag på honom ringde han tillbaka från Dubai, det var ju just gjort. Men, men. Borde man redan nu ringa Handelsbanken?

Fick tag på en av medarbetarna nu som kunde berätta att chefen var ute å åkte motorcykel. Är det Novemberkåsan tro? Han hade sett att en Apex EQ hade blivit nerpackad också, så hoppet är inte helt förlorat än...

Låter som allt annat än seriöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Einar Steen ringde upp nyss, han sa att paketet gått iväg igår, att det hade varit mkt igång med ljud på mc-tävlingar runt hela Gotland... Han verkar både seriös o trevlig. Vore han en "blåsare" skulle han nog inte ringa upp o greja, första gången ringde han ju ända från Dubai...

Det kommer kanske på måndag då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen EQ idag heller. Fick tag på Einar Steen för att få kollinummer, vilket han inte hade, men han sa att han skulle åka iväg direkt till DHL o kolla saken o ringa tillbaka om nummer osv.

Deprimerande. Senate 11 nov ska jag betala till Handelsbanken enligt fakturan. Det vill jag ju inte om jag inte får nån eq. Satans skit.

Man kan ju aldrig veta om de bara blåser en o aldrig ens ägt den grej de sätter ut på Blocket, eller om de är slarv o stress hos tex DHL

Nu ringde han tillbaka innan jag hann posta det här inlägget. Han hade åkt ner på DHL, och där på lagret stod EQ-paketet orört på samma ställe där han ställt det. Sa han. Han hade blivit förbannad o skällt ut dem o gått därifrån utan kollinummer. Sa han. Men de hann i alla fall säga att paketet skulle hinna med båten från Gotland nu idag.

Trådlösa mickar han sålt hade försvunnit helt nyss sa han också. Och Posten var ännu sämre att skicka med sa han.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Hm DHL fixade över mitt moderkort från staterna på tre dagar hem till min dörr så det där låter skumt fsktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va värdelöst när folk är ärliga medans posten m.m som höjer sina priser inte ens kan göra ett simpelt jobb som dom får betalt för !

Ja. Den här Steen lät uppriktigt bedrövad. Ljög han så var det nog ett av de bästa skådespelarnummer jag hört. Sen är det ju en jävla idiotstress i lastbilsvärlden också. Men de borde ju för fan kunna titta varje dag så de fått iväg alla paket som lämnats in. Så pyttelitet paket blir det ju inte av en tre enheter hög rackburk. Snygg är den på bild i alla fall. O dyr o fin.

http://www.electrosound.se/?action=showprod&pid=101&cat=6&sub=0&man=2&tab=0

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...