Jump to content
Annons

Heavyocity Damage


Kr-illo

Recommended Posts

Hej.

Känner mig lite småsugen på Heavyocity Damege.. http://www.heavyocity.com/product/damage/

MEN jag har någonstans läst att man måste ha Kontakt 5, för att köra det.

Vad är det för skillnad på Free-Kontakt( nerladdningsbar version. och den fulla versionen av kontakt 5 ?

http://www.native-instruments.com/en/products/komplete/synths-samplers/kontakt-5/

Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack så mycket Claes. Vad skulle detta forum vara utan dig..? Men vänta lite här nu......heavyocity kostar ca 1900kr och kontakt 5 kostar ju typ 3500. Hur är det möjligt att man får det på köpet.?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

För att kontakt player fungerar enbart tillsammans med samplingarna som man köpt. Du kan inte ladda in något annat i den som med kontakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Kontakt Player är också mindre avancerad än den stora Kontakt, där man kan redigera och pilla en massa och sätta ihop egna bibliotek etc. Kontakt Player kan, som namnet antyder, bara spela upp det som är färdigt.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Så....om jag nu i framtiden ska ha flera "fetare" bibliotek.....som t,ex Berlin Woodwinds, bör jag då skaffa Kontakt 5 ?.

Tack för alla svar så långt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte nödvändigtvis. De som funkar med Kontakt Player, funkar ju där. Det är vissa avancerade script som kan göras i Kontakt, som Kontakt Player inte hanterar - men i de flesta fall räcker det med Kontakt Player, som då också brukar följa med biblioteket. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...