Jump to content
Annons

reverb ger eko


MRS8

Recommended Posts

har en TC-helicon voicetone create xt. köpte den för att mest för att få ett hyfsat reverb till sången när jag spelar in på cubase då de pluggar jag har inte är så roliga.

har aldrig haft problem med latency när jag spelar något instrument men nu blir det galet. vid inspelning av sång är medhörning bra, inget eko bara den reverb jag har men när jag lyssnar efteråt har jag eko !

jag spelar in i stereo med två XLR från lådan in i ljudkortet.

Fattar noll!

finns det nån här som vet vad som är fel ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

vid inspelning av sång är medhörning bra, inget eko bara den reverb jag har men när jag lyssnar efteråt har jag eko !

Varför spelar du in med två signaler, är det torrt på ena och dry på andra?

Normalt sätt kan man få eko vid inspelning, direkt signal + latency via montor om man gör fel, men du har det vid uppspelning, skumt.

Jag skulle misstänka att du har dry på ena signalen och dry + eko eller någon form av pre-delay på andra. Jag hade startat ett helt nytt projekt utan någonting spelat in som du gör och inget annat (så det inte är gamla inställnignar som spökar) och sedan mutat varje kanal för sig.

Hade kanske också prövat med 1 kanal först och se att det funkar, om du inte får koll på det första förslaget.

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

använder två signaler för att det blir roligare effekter. dry på ena och reverb/delay på den andra om jag förstår bruksanvisningen rätt.

ska kolla det som du nämner men tyvärr inte nu ihelgen. trodde jag redan var gråhårig....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...