Jump to content
Annons

Kända artisters råa datafiler/projektfiler. Finns det att få tag i?


wickoo

Recommended Posts

Läste tidningen studio för några veckor sedan, där det var ett reportage som handlade om Daft Punk och hur de skapade skivan discovery. De går egenom låt för låt, och det finns bilder och skärmdumpar på olika synthar/effekter och sequencers.

Är inte helt hundra, men har för mig att det var daft punk själva som hade släppt sina rå-filer/projektfiler.

Nu undrar jag som sagt ifall man någon stans kan få tag på kända artisters projektfiler eller dylikt så man kan gå in och kika på de inviduella spåren och kolla på hur de rattat osv.

Tack på förhand

EDIT:

PS, ifall det nu stämmer att Daft Punk själva släppt sina sparfiler till allmänheten, så får ni gärna dela med er av dessa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Finns lite äldre spår i omlopp, michael jacksson, Queen osv. Men jag tror dom inte betraktas som lagliga, eller så betraktas det som "fel" att outa såna filer överlag. Så inte alla brukar lägga länkar på forum såhär även om man kanske vet.

Ställen såna filer o multitracks ligger på tror jag är rätt flyktiga med. Dyker upp och försvinner rätt fort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...