Jump to content
Annons

Rekommendera synthband


Neko

Recommended Posts

Ska kolla in de där banden lite. Hört en del på Funker Vogt. Tysk-ebm-industri-march. Ganska intressant. :rolleyes:

Blutengel har jag sett namnet på, så det blir nog nästa anhalt. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Försöker lära mig tycka om tyska synthband som sjunger på tyska, men det är inte helt lätt. Jag har dock gjort framsteg.

Kan då rekomendera ett svensk band från Skövde: Sturm Café som spelar Body/EBM, de kommer för övrigt spela på Arvika iår *lyrisk* Pratar lite med killen bakom maskinerna. De skall troligen släppa en skiva+singel till hösten.

De säljer fortfarande några av deras demos, så om du vill kontakta honom så finns han på heögon.net och lunarstorm.se under namnet Sturmcafe. Där finns även en läng till deras hemsida.

Annars kan jag rekomendera en demokille från Oskarshamn: Indigo Amber, han framställer sin musik som "fast melodic synthpop" och här i oskarshamn säger vi killen som inte kan sjunga, men så jävla bra syntpop har jag inte hört på länge

Annnars finns Wumpscut och Grendel. Vill du utöka ditt musikaliska öra så rekomenderar jag Einsturzende Neubaten (Noise) och Feindflug (Noise/Body)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
nattvaktaren (oregistrerad)
Kom på några andra tips lite mer åt 70-talshållet.

...

Okej, nu får ni ett 50-tals tips från mig:

Electrosonics - Songs Of The Second Moon

..är en väl bevarad hemlighet som kom ut så tidigt som 1957, faktiskt.

Detta är de sanna pionjärerna inom den elektroniska musiken, Ralf Hutter hade inte ens lärt sig prata rent när denna mycket mystiska men ändå hårt svängiga platta spelades in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...