Jump to content
Annons

vilka mickar till Epiphone les paul standard?


Terror

Recommended Posts

Har en http://www.epiphone....l-Standard.aspx jag inte använder så mycket. Tänkte byta mickar i den till något mer intressanta. Funderar på ett par emg eller duncans. Har SD blackout på min schecter och vill ha något annat i denna.

Tips på mic som faktiskt går att trycka in i guran?

Om det ens går haha...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Ja annars kanske Black Winter då. Blackouts gillar jag inte. Låter som någon har lagt en blöt handduk över typ. Enda aktiva jag hört som låter vettigt är EMG JH

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

missade ni att jag skrev att jag vill ha passiva? Så jag slipper batteriet ^^

Inte alls. Du har redan fått tre råd om SD mickar från mig. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt JB på min ESP Horizon när jag köpte den. Gillade inte den.

Eller vad sägs om SD Invader då?

Var den för diskant tyckte du?

Jag har haft JB i både gibson SG och LP och det lät riktigt bra, de är ju dock ganska basiga och stora i tonen själva gitarren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jo då kanske de passar bättre. Det är ju alltid så svårt veta om en mick ska passa i ens gura oavsett vilka tester som finns ute på tuben och om man har en annan gura. På en passar den hur bra som helst men på nästa gura nä......

Link to comment
Dela på andra sajter

Den klassiska Seymour Duncan-kombinationen JB och '59 är en av mina absoluta favoriter. Ruskigt snyggt riffsound till allt från ACDC till supersaturerad 80's metal.

Link to comment
Dela på andra sajter

är nog inte din grej men jag hade ett par tonerider rebel 90 (p-90 i humbucker modell) på min hagström swede och de lät riktigt bra.

http://gitarrdelar.se/index.php?cPath=59_71_115

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...