JohannesL Postat 26 september 2013 Postat 26 september 2013 Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd. Det är så att jag tänkte köpa mig en rullbandspelare för digitalisering av några rullband. Tips på vilken och var jag ska köpa? Tack på förhand
Lewisownpeople Postat 26 september 2013 Postat 26 september 2013 Beror på vilken budget du har, men Studer brukar ha fina saker! Annars kolla med Sveriges radio. De brukar ha bra rullbandare till salu.
wellness music Postat 26 september 2013 Postat 26 september 2013 Är tapen gammal behöver den troligtvis bakas (värmas i ugn) och spaltvinkel på reprohuvudet behöver justeras manuellt till dina band. Om du bara ska ha bandaren till att föra över några band rekomenderar jag att istället lämna bort jobbet till någon som sysslar med detta professionellt. Då får du bäst resultat och det kostar faktiskt inte så mycket som man kanske tror. Janne på Atlantis studio jobbar dagligdags med sånt här.
Guitar Nilsson Postat 26 september 2013 Postat 26 september 2013 Gamla rullband kan ju vara inspelade på både två eller fyrspårs bandare. Fyrpårs bandarna spelar in bara två spår de med, men de använder bara halva tejpens bredd så man kan vända på bandet o spela in även på "baksidan", det ger dubbel speltid, men sämre ljud. Så man måste har rätt bandare till rätt band.
DMM Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Det kanske blir billigare att låta någon annan digitalisera om det inte är så många band? Fast, vill du även äga en bandare så ska du så klart skaffa en.
Guitar Nilsson Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 (redigerat) Den här kan nog vara nåt: http://www.tradera.c...gn=Allaannonser Edit: En till, billigt som fan ju: http://www.fyndtorget.se/annons.php?id=171153 Redigerat 27 september 2013 av Guitar Nilsson
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.