Jump to content
Annons

Söker Songwriter till houseprojekt. Tillgång till skivbolag/plattformar finns.


dreas

Recommended Posts

Hej!

Har producerat EDM mesta dels till och från och mellan tummen och pekfingret i cirkus 7 år, beroende på hur man vill räkna. Bytte DAW till Logic för nästan ett år sedan och det är därifrån jag räknar på och vari jag fick en nytändning gällande musiken.

Samarbetesvis söker jag en songwriter som både kan skriva, sjunga och spela in själv. Kommunikationen sker via nätet eller per telefon.

Jag har tillgång till några skivbolag som kan släppa låten/låtarna på Beatport/Spotifty/iTunes etc, om den informationen skulle vara av intresse.

På Soundcloud har jag lite av mitt material uppladdat, kika gärna.

Om intresse finns så nås jag lättast genom ett PM på Soundcloud, annars finns det en mailadress på min sida.

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tror att merparten av folket på det här forumet är på samma sida som dig. D.v.s Producenter som anlitar eller jobbar med sångare. Kan vara därför intresset är svagt.

Mycket möjligt att så är fallet nidlarn. Men sångare borde söka sig till forumet om dessa är medvetna om det. Var annars hittar man sångare? Om andra medlemmar har erfarenheter av tidigare bra samarbeten borde det väll vara en fin gest att rekommendera någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,

vi är två låtskrivare, baserade i Stockholm, och vi skulle gärna testa att göra något ihop med dig.

Båda två är sångare (en manlig och en kvinnlig) och vi har egen studio där vi kan spela in sången.

Hör av dig om det låter intressant.

Mvh

Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundcloud , Facebook , Stagepool , Stim , Sitt egna nätverk , Vänners vänners vänner , Förlag , Skivbolag etc.

Förvisso, men easier said than done, mate. Har dock lyckats få tag på någon/några nu. Vilket jag anser väldigt positivt för detta forum.

Håller mig mer aktiv här på forumet nu så kontakt vi PM går självklart bra det med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...