DMM Postat 15 september 2013 Postat 15 september 2013 Har varit lite flitig i helgen och fortsatt med mitt sÄng-/live rum. Byggde helt enkelt tvÄ enheter. Jag fotograferade det mesta, och gjorde en video av det hela. Kanske kan hjÀlpa nÄgon som tÀnkt bygga liknande paneler. 1
Soundprocessingstudio Postat 15 september 2013 Postat 15 september 2013 Tack för en bra och noggrann video hur du gĂ„tt till vĂ€ga. Snygga blev dom och jag hoppas du Ă€r nöjd med akustiken! Finns det nĂ„got du skulle gjort annorlunda sĂ„ hĂ€r efterhand nĂ€r du tĂ€nker tillbaka? đ
DMM Postat 15 september 2013 TrĂ„dstartare Postat 15 september 2013 Tack för en bra och noggrann video hur du gĂ„tt till vĂ€ga. Snygga blev dom och jag hoppas du Ă€r nöjd med akustiken! Finns det nĂ„got du skulle gjort annorlunda sĂ„ hĂ€r efterhand nĂ€r du tĂ€nker tillbaka? đ Haha! Dom blev klara idag, och efter ett snabbtest sĂ„ Ă€r jag faktiskt extremt nöjd. Det Ă€r ett litet rum, och de parallella vĂ€ggarna var ju ingen hit, och dessa gjorde susen đ Ska vidare behandla tak/hörn och vĂ€gg/hörn, sĂ„ det fĂ„r vĂ€l bli en video av det oxĂ„!
Niklas J Blixt Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Snyggt jobbat! Har du nÄgon ungefÀrlig materialkostnad och hur lÄng tid uppskattar du att det tog att bygga dom?
DMM Postat 16 september 2013 TrĂ„dstartare Postat 16 september 2013 Snyggt jobbat! Har du nĂ„gon ungefĂ€rlig materialkostnad och hur lĂ„ng tid uppskattar du att det tog att bygga dom? Tack! Hmmm..... Bygger man flera sĂ„ blir det billigare per enhet dĂ„ isoleringen köptes i ett paket som rĂ€cker till minst fyra enheter. Sen hade jag redan tyg och markduk hemma đ Grov gissning, 400 - 700 kr/st. kanske?!.... Det gĂ„r att göra det nĂ„got billigare om man köper tyg pĂ„ IKEA och anvĂ€nder billigare trĂ€ Ă€n stavlimmad furu, som jag anvĂ€nde till sidor och mittstycke. Isoleringen Ă€r det som kostar om man inte anvĂ€nder hela paketet till flera enheter. Ett tips till alla som bygger akustik-enheter Ă€r att anvĂ€nda markduk till att tĂ€cka isoleringen. Fungerar kanon dĂ„ det Ă€r gjort för att endast slĂ€ppa igenom vĂ€tskor (regnvatten) men inget annat. Den tunna oljehĂ€rdade "boarden" Ă€r perfekt dĂ„ den gĂ„r att böja enkelt, och den Ă€r inte heller dyr. Runt 100 kr. för en stor skiva. Arbetstiden för min del blev tvĂ„ dagar, men egentligen sĂ„ blir det nog en hel dag dĂ„ jag inte körde hela dessa dagar. Min kap har ocksĂ„ gott sönder, sĂ„ det gjorde att kapandet tog lĂ€ngre tid Ă€n det borde ha gjort.
DMM Postat 16 september 2013 TrĂ„dstartare Postat 16 september 2013 Riktigt tjusigt! đ Tack Claes!
cborg Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Det var en trevlig instruktion DMM. BÄde pÄ den varianten du körde men Àven för att skruva ihop en helt vanlig poly. Bra gjort!
DMM Postat 17 september 2013 TrÄdstartare Postat 17 september 2013 Det var en trevlig instruktion DMM. BÄde pÄ den varianten du körde men Àven för att skruva ihop en helt vanlig poly. Bra gjort! Tack!
Jocke Rönnqvist (oregistrerad) Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 VĂ€ldigt snyggt! Och bra beskrivning! Vad baserar du dimensionerna och konstruktionen pĂ„? Ăr intresserad av att göra nĂ„nting liknande.. /Jocke
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.