Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har varit lite flitig i helgen och fortsatt med mitt sÄng-/live rum. Byggde helt enkelt tvÄ enheter.

Jag fotograferade det mesta, och gjorde en video av det hela.

Kanske kan hjÀlpa nÄgon som tÀnkt bygga liknande paneler.

• Gilla 1
Annons
Postat

Tack för en bra och noggrann video hur du gÄtt till vÀga.

Snygga blev dom och jag hoppas du Ă€r nöjd med akustiken! Finns det nĂ„got du skulle gjort annorlunda sĂ„ hĂ€r efterhand nĂ€r du tĂ€nker tillbaka? 🙂

Haha!

Dom blev klara idag, och efter ett snabbtest sÄ Àr jag faktiskt extremt nöjd.

Det Ă€r ett litet rum, och de parallella vĂ€ggarna var ju ingen hit, och dessa gjorde susen 🙂

Ska vidare behandla tak/hörn och vÀgg/hörn, sÄ det fÄr vÀl bli en video av det oxÄ!

Postat

Snyggt jobbat! Har du nÄgon ungefÀrlig materialkostnad och hur lÄng tid uppskattar du att det tog att bygga dom?

Tack!

Hmmm.....

Bygger man flera sĂ„ blir det billigare per enhet dĂ„ isoleringen köptes i ett paket som rĂ€cker till minst fyra enheter. Sen hade jag redan tyg och markduk hemma 🙂

Grov gissning, 400 - 700 kr/st. kanske?!.... Det gÄr att göra det nÄgot billigare om man köper tyg pÄ IKEA och anvÀnder billigare trÀ Àn stavlimmad furu, som jag anvÀnde till sidor och mittstycke. Isoleringen Àr det som kostar om man inte anvÀnder hela paketet till flera enheter.

Ett tips till alla som bygger akustik-enheter Àr att anvÀnda markduk till att tÀcka isoleringen. Fungerar kanon dÄ det Àr gjort för att endast slÀppa igenom vÀtskor (regnvatten) men inget annat.

Den tunna oljehÀrdade "boarden" Àr perfekt dÄ den gÄr att böja enkelt, och den Àr inte heller dyr. Runt 100 kr. för en stor skiva.

Arbetstiden för min del blev tvÄ dagar, men egentligen sÄ blir det nog en hel dag dÄ jag inte körde hela dessa dagar. Min kap har ocksÄ gott sönder, sÄ det gjorde att kapandet tog lÀngre tid Àn det borde ha gjort.

Postat

Det var en trevlig instruktion DMM. BÄde pÄ den varianten du körde men Àven för att skruva ihop en helt vanlig poly.

Bra gjort!

Postat

Det var en trevlig instruktion DMM. BÄde pÄ den varianten du körde men Àven för att skruva ihop en helt vanlig poly.

Bra gjort!

Tack!

• 2 mĂ„nader senare...
Jocke Rönnqvist (oregistrerad)
Postat

VĂ€ldigt snyggt! Och bra beskrivning! Vad baserar du dimensionerna och konstruktionen pĂ„? Är intresserad av att göra nĂ„nting liknande.. /Jocke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.