Jump to content
Annons

Hjälp Med Trilian Bass


Kul att få va med

Recommended Posts

Hur programmerar jag låt i Trilian ? och när får jag FL Studio att byta pattern i trilian är det arippegiatorn som jag bör andvända ? , har kikat på varenda jävla tuttorilla på tuben men ingen verkar kunna detta .. har 1000 frågor ! jo ! man kan väl säga att jag är rätt så ny på detta .

Kan programmera den som ett Midi instrument i fl studio , men det känns som jag inte nyttjar programmet till fullo , övertoner , glides .o.s.v. kommer ju inte till andvändning då.

fl studio är väl det som ska styra programmet när var det ska spela ?

ang. aripeggiator så får jag bara en ton i taget i 4 oktaver , hur får jag den att spela typ tonerna c, d, e, f, g, a i följd ?

Redigerat av Kul att få va med
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

förstår inte riktigt vad det är som inte fungerar för dig, men det ska ju bara va att starta synten och gå till din key editor, alternativt ditt midi keyboard. Nu har jag inte exakt koll på FL, men så är det i cubase. Testa kolla tutorials på youtube - "trilian in fruity loops" "using key editor fruity loops" eller något sådant kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som det är i dag då så lägger jag upp en Trilian i fl studio när jag andvänder , Slide Down , Squeaks , gliss up , Harmonics ... det innebär ju då att jag har 5-6 st Trillian uppladdade då för att kunna använda mig av dessa ovan nämda ( spel effekter) Förstår ni hur jag menar ?

Jag har inga problem med att få till detta med mitt 61-tangenters FATAR. Alla glissandon, squeaks etc ligger väl på separata tangenter i en oktavzon om jag minns rätt? Sedan tillkommer mindre småljud när man spelar beroende på vilka toner man går från/till och som är avhängigt hur Trillians samplingar är uppbyggda och pluggen programmerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...