Jump to content
Annons

Söker kamrat för unikt projekt i Gbg


PheelipKarlsson

Recommended Posts

Går rakt på sak!

Har en vision om att starta ett projekt som ska bli någon slags blandning mellan Rage Against The Machine och Dub(bro)step...

Hade velat sätta ihop ett par covers på Rage-låtar och även göra klart skisserna jag har hemma..

Det som gör detta projekt unikt är att jag har byggt om en gitarr till midi-controller på ett sätt som fungerar bra (1,23ms latency) och ser coolt ut till skillnad från det andra skräpet som finns... Så det skulle vara en jäkligt fet live-akt om jag kunde köra de tunga riffen ihop med någon (du) som rappar eller liknande.. Jag kan sjunga "vanligt" och spela... Är rätt så haj på Ableton och Logic. Har producerat en del elektroniskt innan http://soundcloud.com/bituosity

Som ett litet smakprov från en av skisserna bifogar jag ett riff jag nyss satt ihop som skulle funka till projektet. Riffet är lirat på min midi-gitarr! Demo.mp3

Tveka inte att höra av dig (även om du inte kan rappa men gör elektronisk musik och vill ha någon att byta lite idéer eller producera ihop med).

Redigerat av PheelipKarlsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pjocke (oregistrerad)

Jag är inget större fan av dubstep, men det här kan bli hur kul som helst. Stor lycka till!

(Och bild på/mer info om gitarren, för guds skull!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar sjukt coolt! Har inte de kunskaperna du söker men hoppas att det blir nåt grymt av det här. Om du kommer igång på riktigt, satsa på att göra lite eget material i den stilen. Kan bli hur bra som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...