Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Goddag

Är ute efter mikrofoner med gammalt stuk pĂ„ sig, som den legendariska Elvismicken ifrĂ„n Shure, fast helst mer varierat.

Undrar om nÄgon har tips pÄ vart man kan finna sÄdana, de behöver inte nödvÀndigtvis vara Àldre mickar utan kan vara nyproduktion med, sÄ lÀnge de ser gamla och frÀcka ut, och ljudet ska hÀlst hÄlla kvalité.

Helst ska mikrofonen vara lÀmpad för sÄng, men kan Àven ta emot tips om andra typer med glÀdje.

Ha det gott.

Annons
Postat

Goddag

Är ute efter mikrofoner med gammalt stuk pĂ„ sig, som den legendariska Elvismicken ifrĂ„n Shure, fast helst mer varierat.

Undrar om nÄgon har tips pÄ vart man kan finna sÄdana, de behöver inte nödvÀndigtvis vara Àldre mickar utan kan vara nyproduktion med, sÄ lÀnge de ser gamla och frÀcka ut, och ljudet ska hÀlst hÄlla kvalité.

Helst ska mikrofonen vara lÀmpad för sÄng, men kan Àven ta emot tips om andra typer med glÀdje.

Ha det gott.

Du prioriterar alltsÄ utseende framför ljudet, som kan bli som det blir Àven om bra skulle vara bÀttre Àn dÄligt?

Vad ska du ha den till egentligen?

Elvis-micken finns fortfarande att köpa. Minns inte vad den gick pÄ (en polare har en), men den var inte dyr alls!

Postat

Du prioriterar alltsÄ utseende framför ljudet, som kan bli som det blir Àven om bra skulle vara bÀttre Àn dÄligt?

Vad ska du ha den till egentligen?

Elvis-micken finns fortfarande att köpa. Minns inte vad den gick pÄ (en polare har en), men den var inte dyr alls!

Jag lirar i ett rockabillyband och sÄngaren kör pÄ en sÄdan Elvismick sÄ vill helst ha nÄn annan, tanken Àr att den ska se vintage ut och i detta fall sÄ siktar jag faktiskt pÄ utseendet mer, fast det lÄter tokigt, dock som jag skrev vill jag helst ha bra ljud i den (behöver inte vara det bÀsta men vill inte sjunga i en burk) och Àr medveten att det kan bli svÄrt att finna en sÄdan combo.

Postat

Elvismicken finns med Beta 58 kapsel vad jag hört.

Även om det nu inte var en sĂ„n TS ville ha.

För att hitta nÄt annat gammalt Àr det vÀl bÀsta att kolla begannonser och loppisar,,,

Postat

Electrovoice hade tvÄ snygga mickar fram till för nÄgot Är sedan. Tror de hette Cardinal och Raven. Den ena var dynamisk och den andra en kondensator. PÄminner om elvismicken till utseende men ÀndÄ med egna drag.

Postat

Oki, dÄ förstÄr jag!

Crown brukar se bra vÀllagrade ut, och lÄter i mÄnga fall bra kul! Vet dock inte vilka modeller som Àr bÀttre eller sÀmre lÀmpade dÄ jag inte jobbat nÄt direkt med nÄn. Finns dock pÄ önskelistan :-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.