Jump to content
Annons

Hur får man en bild relaterad till "sitt album" i en mp3 spelare ?


Gäst

Recommended Posts

Har 6st wav filer och en bild. Skulle vilja få den bilden relaterad till dessa låtar. Typ om man överför låtarna till en iPod då ser man front cover, förstår ni ? Vet att det går men mp3 men går det med wav filer såfall hur ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som vi skrev häromdagen...

Har en del wave filer och skulle vilja baka in info och bilder i filerna, men vet inte hur då jag inte hittat ett program för det. Hittar bara för mp3 filer. Gärna gratis. Någon som har en aning om vilket program jag kan använda ? I Wavelab LE 7 kan man skriva lite info men inte infoga bilder som sedan ska visas på tex en mp3 spelare med mera.

WAV-filer kan inte innehålla samma metadata som MP3. Du kan lägga till de taggar som stöds i BWF (Broadcast WAVE) eller RIFF WAV med XMP inbäddat.

Okej fan va surt.

Om poängen är att du ska ha okomprimerat ljud i iPoden med grafiken, konvertera wav-filen till alac (Apple Lossless) i iTunes och lägg metadata/bild där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, om du kodar musiken till ett annat format t ex aac, mp3, alac etc. Då lägger du in text och omslag med iTunes och metadatan sparas i filen.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, om du kodar musiken till ett annat format t ex aac, mp3, alac etc. Då lägger du in text och omslag med iTunes och metadatan sparas i filen.

Okej men blir det bra kvalite på ljudet om man gör om till aac

?

Link to comment
Dela på andra sajter

aac är betydligt bättre än mp3, men som Linus tidigare skrivit gör om till Apple Lossless. Det är okomprimerat format = ej förstörd kvalité.

Men hur gör jag de då ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...