Jump to content
Annons

Går det verkligen inte att aktivera pattern blocks ?


Gäst

Recommended Posts

Annons

Eller hur är det meningen att man ska jobba utan blocken ? Skit krångligt att hålla på med clips och arrangera dessa. Måste aktivera just det klippet och råkar man klicka i den övre så blir den ändå det undre clipet som registreras. Skit krångligt med andra ord. Eller hur gör ni ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Eller hur är det meningen att man ska jobba utan blocken ? Skit krångligt att hålla på med clips och arrangera dessa. Måste aktivera just det klippet och råkar man klicka i den övre så blir den ändå det undre clipet som registreras. Skit krångligt med andra ord. Eller hur gör ni ?

Tycker det är smidigt med clippen, jobbar med 10an.

Förstår verkligen inte att många tycker blocken är bra, med clippen ser man ju noterna och då blir det enklare att se vilket som är vilket.

Men alla har ju olika arbetssätt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen med blocken och clips är att vissa vill ha alla clips och effekter däruppe och kick o bas osv i blocken för att ha fin ordning på allt.

PS: Den som vill ha reg-filen för blocken kan pma mig om ni inte vet vart man kan hitta den!

Redigerat av AnuBiz
Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar tråden lite.

Ont. Kan inte förstå varför folk använder pattern blocks. Jag gjorde naturligtvis det i början men ser verkligen inte särskilt många fördelar med det. En fördel är ju att man slipper att ha massa samples liggandes direkt i playlisten, men jag gör så ändå.

Vilka fler fördelar ser ni pattern blocks? Något jag märkt är att om man lägger samples direkt i playlisten blir volymen avsevärt högre än om den ligger i patterns. Någon som vet varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...