Jump to content
Annons

iMac och Focusrite Saffire Pro 40


Casperfren

Recommended Posts

Annons

Asså, jag dör.

Har köpt imac och mitt ljudkort funkar inte - Focusrite pro 40

Ge inte upp. Du väcker en fem år gammal tråd med ett problem som är som bortblåst idag. Så eftersom jag tror att ditt problem beror på något annat än Apples val Firewirekontroller så flyttar jag dina inlägg till en egen tråd.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är en betryggande text att Saffire-korten kan fortsätta användas med Macar som saknar Firewire-port, t ex MacBook Air.

Dessa kan använda Apples adapterkabel med en Firewirekontroller som kopplas via Thunderbolt och fungerar precis som den gör med din iMac som redan har en Firewire-port.

Det skulle ge dig en kontakt extra, men inte lösa ditt problem.

Så hur yttrar sig felet? Datorn hittar inte ljudkortet efter att du installerat ljudkortsdrivrutin av senaste version?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
Frederik (oregistrerad)

Jag hade problem med inställningar för drygt 3 år sedan då jag köpte ljudkortet. Jag hade säkert valt fel inställning via ljudkortets egen mjukvarumixer. I dag kan jag inte spela in, jag kan höra det jag spelat in och jag kan sjunga in men d´saknar medhörning.

I ljudkortets mixer har jag valt DAW Tracking vilket skall innebära att all input channels must be monitored from within the DAW application vilket är Cubase 8.03 i mitt fall.

Jag vet inte vad som är problemet, för det mesta brukar ju allt fungera men inte nu i dag.

Jag vore tacksam för hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...