Jump to content
Annons

Uppdatera os


carlbergs

Recommended Posts

Hallå! Tänkte bara kolla om någon här har någon koll på detta, jag hade mountain lion, försökte installera logic pro 8, gick inte, så jag stoppade i mina macskivor och "formaterade" datorn till os 10.5.8 (?) och nu funderar jag över om jag måste köpa ML en gång till för att få det? Köpte ML i dl-version första gången så jag har inga skivor eller någonting..

/Carlberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej du behöver inte köpa de en gång till. Det ligger på ditt AppStore konto. Problemet med 10.5.8 är att den inte har AppStore i sig så man måste gå via snow leopard... Hade samma problem häromveckan med min gamla MacBook PRO, fick lasta hem ML på min iMac och skapa en boot-usb. Ytterligare ett problem med 10.5 är att man inte kan uppgradera till ML direkt så det fick bli en nyinstallation...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du behöver inte köpa de en gång till. Det ligger på ditt AppStore konto. Problemet med 10.5.8 är att den inte har AppStore i sig så man måste gå via snow leopard... Hade samma problem häromveckan med min gamla MacBook PRO, fick lasta hem ML på min iMac och skapa en boot-usb. Ytterligare ett problem med 10.5 är att man inte kan uppgradera till ML direkt så det fick bli en nyinstallation...

Ajdå, verkar trassligt det där! Får se hur jag gör, tack för ditt svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...