Jump to content
Annons

studio54sweden

Medlem
  • Antal inlägg

    16
  • Gick med

  • Senast inloggad

Rykte i communityn

0 Neutralt

Om mig

  • Kön
    Man
  • Stad/plats
    Borås

Socialt

  • Skype
    alexander.bjorklund@gmail.com
  1. kolla in allt ni hittar med artisten Defunct! som ligger på bolaget "dangerbox" bästa glitch-snubben jag vet om iaf 😛
  2. satt med det i några timmar under gårdagen, inte helt olikt åttan, vilket jag gillar. funkade bra enligt mig 🙂
  3. Word! Var líte nyskapande istället. Vem vill signa en kopia? Inte jag iaf!
  4. pma mig 😄 har sysslat med dina genrer i några år nu och tror jag vet vad du är ute efter / Alex
  5. Tjenare! Tänkte kolla om det finns några som pysslar med house/electro produktioner som har lust att utbyta lite erfarenheter .. Jsälv har jag pysslat med det i några år nu så börjar (förhoppningsvis) få ok koll på hur man får ett cleant och schyst dans-sound .. Keep it cool!
  6. Micscreenen funkar kanon för mig! Har dock ett rätt dämpat rum .. Men ändå en helt klart svinbra investering enligt mig 🙂
  7. Jag sitter på en intel core due 2 ghz (tror jag) 8 ghz totalt iaf med 2 gb i ram .. kör med Fl .... och ett esi-pro maya44 kort, det ligger runt tusen pix och funkar svinbra, kan köra många tunga fx och synthar utan problem
  8. allt är väll kass i för stor mängd?
  9. köp det istället om du inte vet hur man crackar ... och vad är det scenen säger? dont earn money using warez .. like it buy it!
  10. I House och electro, vilket jag ofta proddar brukar det funka smidigt med att skicka in orginallåten i min seq och sedan stretcha iordning den för att till sist klippa basen, brukar få en skön kännsla på låten då .. lite sidechain på orginalet till kicken ger även en schyst mashup kännsla Men det är ju bara vad jag brykar göra Peace out
  11. Kanske är fel att säga att det är överskattat med supernoga mixning, sitter man med schysta monitorer så borde det ju bara vara att lyssna sig till rätt sound .. Men men, har du bra samplingar från t.ex vengeance serien så borde du inte oroa dig över hur dina kickar låter, handlar väll bara igentligen om hur du vill placera dem i mixen, dominanta eller mindre dominanta .. Jag gillar att ge mixen lite headroom genom att ha kicken på runt -2 db, då lämnar man lite fint space till de övriga elementen och om man t.ex vill ge house/electro låten lite bart b more feeling är det lätt att mixa basljudet över kicken .. Peace out 😏
  12. Jag blev väldigt nöjd med mixningen och feelingen på låten innan jag mastrade. Anledningen till att jag prövade var för att se om det helt enkelt gick att gå lite renare och finare. Jag blev somsagt nöjd. Men du har helt rätt, är man 100% på sin mix finns det väl igenentligen ingen anledning att lägga massor av energi på att mastra sönder den. Allt handlar ju om hur man vill att sin produktion skall låta
  13. T-bonen + puffskyddet gav strålande reslutat och inspelningarna blev oerhört cleana, rekomenderar starkt 🙂
  14. Tjabba! Tänkte lägga upp min utrustning och kolla vad folk säger ang den. Bra eller Skit? Tycker jag får ett gött sound med den så jag är nöjd, tänkte kolla om skillnaden är cp stor mellan en mic som kostar 1000-2000 kr och 60 000, fattar självfallet att dset är någon skillnad, men ett gött sound är ju alltid ett gött sound. Peace! jag har; MXL 900 XL (mic) Neumann PS15 (popp-skydd) T-BONE MICSCREEN (vad kallar man det? isoleringsplatta applicerad bakom micen på stativet) Tack! Tja!
  15. Hej! Prövade här om kvällen tutorialen ang. mastering från Har-Bal, uppnåda förvånansvärt bra resultat? Någon annan som känner samma? Men kan detta verkligen vara nog, tyckte iof att värdena i låten på t.ex RMS blev perfekta och nästan identiska med färdigmastrat material från lady gaga's senaste skiva. Och det var ju ändå radiomaterial jag satsade på .. Dela med er av erfarenheter! 😄 ps. fattade dock inte vad man igentligen använde har-bal till, verkade mest vara ett analysprogram Tack på förhand!
×
×
  • Skapa ny...