Jump to content
Annons

Från A till Ö


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag undrar om en av mina favoritserier på TV finns att köpa på dvd - nämligen Från A till Ö med Birgitta Andersson och Bert-Åke Varg samt Inga Gill. Birgitta Andersson spelade den cyklande systern som alltid fick längre näsa när hon inte visste innebörden av ett ord. Inga Gill spelade hennes "fina" syster, som ibland kom på besök hos Birgitta som bodde mitt i skogen i en byggvagn.

Ugglan på taket till hennes bostad spelades av Bert-Åke Varg. Han såg ut såhär nånting:

av-3695.jpg

😲

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den är en av ungarnas favoriter, fem myror är även populär. Tårtan finns också på DVD har jag för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag undrar om en av mina favoritserier på TV finns att köpa på dvd - nämligen Från A till Ö med Birgitta Andersson och Bert-Åke Varg samt Inga Gill. Birgitta Andersson spelade den cyklande systern som alltid fick längre näsa när hon inte visste innebörden av ett ord. Inga Gill spelade hennes "fina" syster, som ibland kom på besök hos Birgitta som bodde mitt i skogen i en byggvagn.

Ugglan på taket till hennes bostad spelades av Bert-Åke Varg. Han såg ut såhär nånting:

av-3695.jpg

🙂

men det där är ju Pazo:D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Det var Från A till Ö som lärde mig ordet "ironi". Jag var kanske fem år gammal. Tänk vad det har påverkat mitt liv.

Jag vet inte om Tårtan finns på DVD, men den finns på VHS. Har den hemma i bokhyllan. Ruskigt bra.

Socker, grädde, nötter och mandelflarn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...