Jump to content
Annons

De har nötterna i ett skruvstäd


Egghuvud

Recommended Posts

Är bara trött på mitt jobb. Iofs så vet jag att tröttheten ökar exponetiellt i takt med att man kommer närmare semester. Skulle någon fråga mig sista veckan om jag kan jobba ett par till så skulle jag aldrig orka.

Orkar inte göra musik på kvällarna. Hinner inte kolla här under mina reglebundna kaffepauser, eftersom jag inte hinner ha kaffepaus... Det känns som om de har mina nötter i ett skruvstäd... 😉

Är det verkligen meningen att det skall vara så här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har heller ingen tid att arbeta med musiken under veckorna.

Det får bli på helgerna. Jobbet tar upp mest tid faktiskt.

Det är sorligt att det blir så. Men man måste ju jobba 😉

Dock så trivs jag på mitt jobb.

Men jobbigt att det tar upp så mkt tid, tar mig 1 timma att åka till jobbet och 1 timma att komma hem, det är fan 2 timmar 🙂

plus tom 9 timmarna man är på jobbet, blir fan 11 timmar 😉

har ingen tid alls att göra under vardagar.

ganska sorligt 🙁

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, älskar mitt arbete, men det är åt h-vete för mycket av det goda... Hela tiden omprioriteringar och man är konstant tre-fyra veckor efter. Det gör ju också att det snurrar i skallen när man är ledig och då blir det inte så mycket musik gjort. Däremot är denna avdelning (o-t) en bra avkoppling där man kan smyga in lite musiksnack ibland 😉

edit: svenska spraket

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sätter mig ofta på kvällen när allt är lungt. Huvudet är som en mosig massa alldeles fluddrigt. Öppnar mitt cobajs...tittar lite... öppnar kanske en låt.. lyssnar lite... stänger ner skiten igen och börjar med något annat. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sätter mig ofta på kvällen när allt är lungt. Huvudet är som en mosig massa alldeles fluddrigt. Öppnar mitt cobajs...tittar lite... öppnar kanske en låt.. lyssnar lite... stänger ner skiten igen och börjar med något annat.  :rolleyes:

Känner igen det där...

Gillar också mitt jobb och jag gillar vin också men man dricker ju inte flera liter om dan för det...

Ta tjänstledighet och freelansa?

Redigerat av (e)qualitymusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att man har större chans att skapa kreativa kreationer inom musik så länge det är ens hobby. Den dagen (om) det blir ens levebröd och ett måste så blir det inte lika kul och kreativt.

Det finns ett gott syfte med allt ont - inklusive jobbet, 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att man har större chans att skapa kreativa kreationer inom musik så länge det är ens hobby. Den dagen (om) det blir ens levebröd och ett måste så blir det inte lika kul och kreativt.

Det finns ett gott syfte med allt ont - inklusive jobbet, 😛

jo det kanske stämmer 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes: Livet är inte rättvist

Sommarlov.... aahh ständiga dagar av solsken och hängmatta, badande och fiskande och... snyft.

Äh! vad fan man får ta det som en vuxen och... förtidspensionera sig?

JAg hade en kompis som "snackade med andarna" tills han fick en förtidspension. Inte så kul ur ekonomiskt perspektiv, men han jobbar inte. Iofs är ahn lite underlig och "snackar med andar" gör han fortfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 Livet är inte rättvist

Sommarlov.... aahh ständiga dagar av solsken och hängmatta, badande och fiskande och... snyft.

Äh! vad fan man får ta det som en vuxen och... förtidspensionera sig?

JAg hade en kompis som "snackade med andarna" tills han fick en förtidspension. Inte så kul ur ekonomiskt perspektiv, men han jobbar inte. Iofs är ahn lite underlig och "snackar med andar" gör han fortfarande.

Nähä? Kan man bli förtidspensionerad för att man är medial? Det var som fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 Livet är inte rättvist

Sommarlov.... aahh ständiga dagar av solsken och hängmatta, badande och fiskande och... snyft.

Äh! vad fan man får ta det som en vuxen och... förtidspensionera sig?

JAg hade en kompis som "snackade med andarna" tills han fick en förtidspension. Inte så kul ur ekonomiskt perspektiv, men han jobbar inte. Iofs är ahn lite underlig och "snackar med andar" gör han fortfarande.

Nähä? Kan man bli förtidspensionerad för att man är medial? Det var som fan.

Medial? Har inte det med journalist att göra (fast är det ett jobb?)

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 Livet är inte rättvist

Sommarlov.... aahh ständiga dagar av solsken och hängmatta, badande och fiskande och... snyft.

Äh! vad fan man får ta det som en vuxen och... förtidspensionera sig?

JAg hade en kompis som "snackade med andarna" tills han fick en förtidspension. Inte så kul ur ekonomiskt perspektiv, men han jobbar inte. Iofs är ahn lite underlig och "snackar med andar" gör han fortfarande.

Nähä? Kan man bli förtidspensionerad för att man är medial? Det var som fan.

Medial? Har inte det med journalist att göra (fast är det ett jobb?)

Njä, den medial jag tänker på är mer paranormal än att vara journalist. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Livet är inte rättvist

Sommarlov.... aahh ständiga dagar av solsken och hängmatta, badande och fiskande och... snyft.

Äh! vad fan man får ta det som en vuxen och... förtidspensionera sig?

JAg hade en kompis som "snackade med andarna" tills han fick en förtidspension. Inte så kul ur ekonomiskt perspektiv, men han jobbar inte. Iofs är ahn lite underlig och "snackar med andar" gör han fortfarande.

Nähä? Kan man bli förtidspensionerad för att man är medial? Det var som fan.

Medial? Har inte det med journalist att göra (fast är det ett jobb?)

Njä, den medial jag tänker på är mer paranormal än att vara journalist. 😉

Para sig med en normal?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nähä? Kan man bli förtidspensionerad för att man är medial? Det var som fan.

Najee han var väl inte medial precis. Han snackade med andra. Typ de sade till honom att ananas var förgiftat och sådant. Sedan skrev han brev till försäkringskassan och förklarade sina teorier om kosmos och allt.

Jag frågade honom någon gång och då sade han att han gjorde det för att han inte pallade jobba, men det vete fan.

Att simulera sinnesjukdom är ganska svårt annars. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Nähä? Kan man bli förtidspensionerad för att man är medial? Det var som fan.

Najee han var väl inte medial precis. Han snackade med andra. Typ de sade till honom att ananas var förgiftat och sådant. Sedan skrev han brev till försäkringskassan och förklarade sina teorier om kosmos och allt.

Haha... fan va kul. 🙂

DiLeva skriver brev istället för låtar och förklarar sina teorier för hela svenska folket istället för bara Försäkringskassan. Undrar om han oxå har någon dold agenda...

Coola grejor det där. Kosmos och allt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nähä? Kan man bli förtidspensionerad för att man är medial? Det var som fan.

Najee han var väl inte medial precis. Han snackade med andra. Typ de sade till honom att ananas var förgiftat och sådant. Sedan skrev han brev till försäkringskassan och förklarade sina teorier om kosmos och allt.

Haha... fan va kul. 😳

DiLeva skriver brev istället för låtar och förklarar sina teorier för hela svenska folket istället för bara Försäkringskassan. Undrar om han oxå har någon dold agenda...

Coola grejor det där. Kosmos och allt. 😉

😮 Haha

Link to comment
Dela på andra sajter

DiLeva skriver brev istället för låtar och förklarar sina teorier för hela svenska folket istället för bara Försäkringskassan. Undrar om han oxå har någon dold agenda...

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...