sannaaa Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Hej! När jag skickar in till Mixning/Mastring brukar jag spara ner varje ljudspår i WAW till han som gör Mixen/Mastern. Nu tänkte jag fixa till några äldre låtar som jag spelade in i garageband, går det att spara ner filerna på detta sätt? Hur går man tillväga isåfall? har googlat och kollat på det och inte förstått hur det skulle kunna gå till! :-( Mvh, Sanna
hellfog Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Tror inte GB har WAV som val, du få rendra ut i apple format och konvertera sen i passande program.
Linus Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 Du får spara ut ett spår i taget. Klicka Spårinfo, sedan Masterspår och stäng av ev. effekter som är påslagna där. Klicka hörlursikonen (sololyssning) på det första spåret. Dela-menyn -> Exportera låt till skiva... Kryssa bort Komprimera så sparar du ut spåret i okomprimerad AIFF. AIFF-filen som kommer ut innehåller lika hög ljudkvalitet som WAV-filen och den som mixar borde kunna hantera aiff lika bra som wav. Klicka bort sololyssningen på det första spåret och aktivera den istället på nästa spår. Dela/exportera igen tills du är klar.
engineer Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Om du kör Logic också så går det ju bra att öppna upp ditt GB-projekt där och exportera som vanligt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.