Jump to content
Annons

Förslag på körer i Stockholm


Pluffo

Recommended Posts

Jag söker efter en kör att bli medlem i här i Stockholm. Jag har tittat igenom många av de alternativen som finns listade på Sveriges Körförbunds hemsida utan att egentligen finna någonting passande. Mitt problem med de flesta körer där är antingen att de är alldeles för traditionella/formella (i att de bara sätter upp klassiska stycken) eller har en för gammal medlemsbas. Själv är jag 28 år gammal och skulle vilja hitta en kör där repertoaren är lite mer modern och kanske fokuserar mer på att arrangemangen ska vara roliga/intressanta.

I värsta fall så funderar jag på att starta upp en kör själv, men det känns som mer jobb än att hitta en befintlig.

Tips? Tankar? Råd?

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan inte hjälpa till sådär spot on men att dra igång en egen kör är ju en kul idé. En väg att ta är ju att plutta ut flyers på campus; även om många studenter redan är engagerade i någon typ av (studentikos) körverksamhet så finns det ju alltid dem som vill köra utbrytarfalanger och inte vara så bundna till just studentprylen.

Visst kan det vara mycket jobb men hittar man de där sköna individerna (och stämmorna) så kan det bli hur askul som helst 🙂

Nåja, som sagt; inte mycket till hjälp men men...

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

jag brukar/brukade gå & kolla på s:r Jacobs kammarkör

de är svinbra iofs kör de inte direkt någon moderna repertoar

vilket jag är tacksam för.. finns inget pajigare en vita körer som ska sjunga gospel & moderna hits

jag vill ha moll & texter på latin, framförda av en grym kör

gillar man sånt så är s:jacobs kammar kör the shit

åldern är blandad på kören, så ett rätt har den iaf 😉

s:t jacobs kör´s hemsida :

http://www.choir.nu/

Link to comment
Dela på andra sajter

@CHAE Ja, jag tror inte heller att det är en speciellt dum idé. Jag har tidigare varit med i en kör vid ett annat universitet som var grymt bra. Tricket verkar vara att ha en avlönad, professionell dirigent; då gör det minde om medlemmarna inte är världsmästare.

@Larsson Tack för din input 🙂 Jag är av åsikten att det går att sjunga moderna saker utan att det blir tramsigt (jag har till och med förstahandserfarenhet av detta). Framförallt tror jag dock inte att jag i nuläget är tillräckligt duktig för att vara med i en klassisk kör då min notläsningsförmåga fortfarande är rätt dålig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...