Jump to content
Annons

Bounca EZdrummer


vayzeria

Recommended Posts

Tjaba!

Hittade ingen tråd om detta.

Försökt på olika sätt bounca ut enskilda spår från EZD, vet att jag kan ändra så jag har Mulitracking i EZD, men glöm bort resten.

Komer fasen inte i¨håg resten. Vill EQ:a och komp. på egen hand då jag inte gillar mixerbordet i EZD, Använder mig av Cubase 4

Tack på förhand =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lägga enskilda spår i Cubase(bounca och mixa därefter) utan att ställa nivåer i EZD och få ut 1 ihopklummat spår. Puka för puka;kagge hihat m.m alltså. =) Nu kanske jag krånglar till det mer än ja behöver ;p

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägga enskilda spår i Cubase(bounca och mixa därefter) utan att ställa nivåer i EZD och få ut 1 ihopklummat spår. Puka för puka;kagge hihat m.m alltså. =) Nu kanske jag krånglar till det mer än ja behöver ;p

Japp, då är det bara att göra så som videon DMM länkade till, liknande som jag skrev.

Välj att få ut det till multichannel i f11.

Gå in i EZ drummers mixer och välj, ändra output channel

spåren i cubase hittar du under vst channels.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Japp, då är det bara att göra så som videon DMM länkade till, liknande som jag skrev.

Välj att få ut det till multichannel i f11.

Gå in i EZ drummers mixer och välj, ändra output channel

spåren i cubase hittar du under vst channels.

Har löst det på egen hand, trots att Er hjälp var kanon så gjorde jag som så att jag mute:ade alla kanaler utom 1 i EZD. körde ut kick på kanalen 1 till wav fil. Sedan solo på virvel, körde ut i wav osv. osv.... det funkade inte för mig att göra som ni rådde mig =( Men det gick kanon att göra på detta vis ! =DD

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...