Jump to content
Annons

Konstigt fel på Phonic P8A


Newsec

Recommended Posts

Den ena Monitorn spelar bara i basdelen. Diskanthögtalaren är helt tyst? Läste något om ett högpassfilter,men då skulle det lysa rött och ha sig. Nu lyser det grönt som det ska göra. Någon som vet vad felet är,hjälp mig snälla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Jag har lånat hem dem från en musikaffär,vet inte om de är nya/begagnade? När jag kopplade in det som det ska vara så fungerade det inte bara,testade en annan kabel,flytta plats på right/left från utgången,men det låter lika...hmmm

Redigerat av Newsec
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lånat hem dem från en musikaffär,vet inte om de är nya/begagnade? När jag kopplade in det som det ska vara så fungerade det inte bara,testade en annan kabel,flytta plats på right/left från utgången,men det låter lika...hmmm

hmmm. Har du en overload lampa på monitorerna??

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en lampa som lyser grönt på fronten. Denna skall tydligen lysa rött eller blinka rött,vad det betyder är att de är överbelastade. Men nu lyser det endast grönt.

Hmmm. Länste en liknande tråd för ett tag sedan. är det 2 eller 3 vägs? Är det bara baselementet som låter?

Kolla så att inte någon sladd har trillat ur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lånade hem ett par för provlyssning. Efter ca 2 minuter lyssning dog basen helt i ena högtalaren. Det visade sig vara glapp i spänningsagget.

Synd att byggkvaliten är så kass eftersom de låter så pass bra med tanke på priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har lånat dem, så kanske det är så, att någon annan har lånat dem före dig och lämnat tillbaks dem utan att tala om att han blåste diskanten - och så har de inte testat i butiken efteråt... 😲

Är de helt nya så kan det vara kvalitetskontrollen som är undermålig. 🙁

Det är omöjligt att säga något om vad det kan vara för fel om man inte har möjlighet att kolla på det själv. Berätta för butiken! Det är inget du ska pilla med själv, eftersom de då kan säga att det är du som har orsakat det... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...