Buben Postat 14 januari 2013 Dela Postat 14 januari 2013 (redigerat) Gissar att ämnet varit uppe förut men hittade dessvärre ingen tråd. H u r gör man för att kunna ha en unik nedladdningskod till ex I-tunes på varje vinyl man trycker. Känns rätt värdelöst att ge ut vinyl och sen måste folk som köpt LP:n ändå betala på I-tunes för att höra den digitalt. Har nå'n en bra lösning? Mvh, B Redigerat 14 januari 2013 av Buben Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jaker Postat 15 januari 2013 Dela Postat 15 januari 2013 bump på denna 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 15 januari 2013 Dela Postat 15 januari 2013 iTunes Store drivs som en vanlig butik, du kan inte använda affären för att ge bort digitala kopior av musik som sålts av dig eller andra butiker. I de få fall som jag sett skivor innehålla personliga koder så har skivbolaget försett koder och filer från egen server. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 15 januari 2013 Dela Postat 15 januari 2013 Det är som Linus säger.. Fattar inte varför du plötsligt blandar in iTunes i samband med att du gjort en vinylproduktion!? Om du gjort det och har en juste digital kopia så lägg upp den på lämplig server på Internet och skriv länk och lösenord/kod på konvolutet till vinylen.. Förslagsvis koda i min 16 bitar 320 Kb/S Lame MP3 dekoder, eller ännu hellre. Koda i 24 bitar och minst 44,1 Khz i Flac dekoder och bli modern! Exempel på gratis utrymmen att länka till. T.ex https://www.dropbox.com. Och som jag sa i början.. Varifrån fick du iTunes i från? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Buben Postat 15 januari 2013 Trådstartare Dela Postat 15 januari 2013 Varmt tack för svar! Orsaken till min fråga är att jag tycker att det hade varit smidigt eftersom skivan ändå kommer att finnas på I-tunes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri79 Postat 15 januari 2013 Dela Postat 15 januari 2013 Vissa företag som pressar vinyl erbjuder detta som en extra tjänst eller så fixar man det HÄR Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Buben Postat 16 januari 2013 Trådstartare Dela Postat 16 januari 2013 ketri79: Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri79 Postat 16 januari 2013 Dela Postat 16 januari 2013 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.