Jump to content
Annons

Nedladdningskod till mp3 vid vinylproduktion


Buben

Recommended Posts

Gissar att ämnet varit uppe förut men hittade dessvärre ingen tråd.

H u r gör man för att kunna ha en unik nedladdningskod till ex I-tunes på varje vinyl man trycker.

Känns rätt värdelöst att ge ut vinyl och sen måste folk som köpt LP:n ändå betala på I-tunes för att höra den digitalt.

Har nå'n en bra lösning?

Mvh,

B

Redigerat av Buben
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

iTunes Store drivs som en vanlig butik, du kan inte använda affären för att ge bort digitala kopior av musik som sålts av dig eller andra butiker.

I de få fall som jag sett skivor innehålla personliga koder så har skivbolaget försett koder och filer från egen server.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som Linus säger.. Fattar inte varför du plötsligt blandar in iTunes i samband med att du gjort en vinylproduktion!? Om du gjort det och har en juste digital kopia så lägg upp

den på lämplig server på Internet och skriv länk och lösenord/kod på konvolutet till vinylen.. Förslagsvis koda i min 16 bitar 320 Kb/S Lame MP3 dekoder, eller ännu hellre. Koda i 24 bitar

och minst 44,1 Khz i Flac dekoder och bli modern! Exempel på gratis utrymmen att länka till. T.ex https://www.dropbox.com. Och som jag sa i början.. Varifrån fick du iTunes i från? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...