Jump to content
Annons

Multieffekt Gitarr


Millen1981

Recommended Posts

Vet inte om jag postar i rätt forumdel nu men nu är det som det är.

Min bror går i tankar på att köpa en multieffekt pedal för gitarr.

Gärna nåt som funkar bra om man ska spela live, typ ute på krogar mm mm.

Kommer ju självklart att användas hemma också.

Han har kollat lite på en Zoom G5 men har svårt att bestämma sig.

Vad finns det för schyssta grejjer där ute. Vad har ni, och vad hade ni köpt om ni skulle köpa nytt och varför.

Gärna lite för och nackdelar och lite sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Med eller utan förstärkarsimulering?

Boss GT-100 och Line6 POD-500 är två prisvärda och mycket kompetenta multieffekter att ha på golvet, som har ungefär allt man behöver i form av effekter och stärkarsimuleringar. Och de låter bra!

Det är nog enklast att skriva att jag har ägt väldigt många och provat i stort sett alla, från nittiotalets tveksamma multiprylar till nutidens tunga processorer, ex. Axe-Fx II och så vidare. Och man får bara mer och mer för pengarna, så det behöver inte vara apdyrt idag för att vara riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pod 500 är kanske lite dyr och även boss gt-100 men om det skulle stå mellan zoom g5 och en pod hd300 vilken hade ni valt och varför.

Finns det nåt som är bättre respektive sämre.

Bättre eller sämre är mer en fråga om tycke och smak. De kan göra ungefär samma saker, och de gör ungefär samma saker ungefär lika bra. Jag hade valt Pod300. Enorm användarbas, och således mängder av tips och support på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...