Jump to content
Annons

Ljudkort med endast optisk i/o


Frekvens

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar, utan att ha börjat leta, om det finns ett ljudkort utan micpreamps och hörlursutgångar osv, och endast med ASIOdrivisar och ADAT in/out.

I mitt läge, sitter på ett EMU 1820 där breakoutboxen börjat gnälla och någon konding tröttnat. Har också Focusrite octopre preamp, hörlursförstärkare etc... Så tanken är bara använda Octopren, använda lineutgångarna på denna där för monitorer, hörlurar etc.

vad säger ni!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan du inte bara strunta i breakoutboxen då? Jag hade ett 1820 förut, och PCI-kortet har väl adat in/ut på den.

Teoretiskt borde det ju gå. Det är ju breakoutboxen som strular. Felmeddelande kommer upp med "audio i/o might not be able for this computer" etcetera. Men jag ska sätta mig så fort jag kan och kolla om det verkligen går att bara köra på kortet. Skulle underlätta det lite ekonomiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

men om du vill ha medhörning från datorn kan du få det genom octopren?

det har funnits några ljudkort med endast adat tex

http://www.presonus....tudio-Lightpipe

Japp, det kan jag få! Saxat från Octopremanualen:

Since the OctoPre LE can act as a monitoring control for outputs sent digitally from

the DAW or other recording medium, the ADAT digital input can be routed to the

balanced 1/4” jack Line outputs on the rear panel. There are two switches to allow this;

1-4 sends channels 1-4 of the incoming ADAT signal to the first four Line outputs,

5-8 sends channels 5-8 of the incoming ADAT signal to the last four Line outputs.

With both switches engaged, all eight channels of the incoming ADAT signal will be

sent to the Line outputs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...