Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Bandcamp: http://mr-walker.bandcamp.com/

Spotify: Mr. Walker – A day in a storm

Tjopp! TÀnkte bara visa ett verk som tagit ett tag att fÀrdigstÀlla men som nu Àr klart. Syftet Àr att om nÄgon Àr nyfiken pÄ hur jag fÄtt till denna platta, sÄ kan man prenumerera pÄ min kanal "Studioerdo" pÄ YouTube, för jag kommer om nÄgra veckor att göra en video dÀr jag gÄr igenom hela mixen, likt en tutorial.

Allting Àr gjort med skitprylar som bl.a. JJLabs mickar till trummor (kostade 1500 spÀnn pÄ Jam), Supreme CU-1 kinakonding till sÄng (Gustaf som sjunger vann Musik Direkt och Europafinalen i övrigt - grym kille!), Pearl Export trummor, billig ESP-gura osv. osv. All inspelning, redigering, mixning och mastring har skett i Reaper med gratispluggar.

Det behöver alltsÄ inte kosta för att det ska smaka!

Enjoy.

Annons
Postat

Vilken kul idé! Lyssnade lite pÄ iphonen utan lurar, vad jag kan höra sÄ lÄter det riktigt bra. FÄr lyssna mer ordentligt sen. Sympatiskt och intressant att pröva att göra musik med billiga saker och att visa hur ni gör.

FÄr kolla mer pÄ detta : )

Postat (redigerat)

Bra jobbat! Har inte lyssnat sÄ mycket dock, men det lilla jag hörde lÀt OK.. Kanske inte mitt ljudideal, dÄ jag sjÀlv gillar mer kött i plankorna och tajtare mellanregister som inte Àr sÄ urgröpt, samt tyckte jag "sÄngen" inte riktigt va sÄ tydlig som den borde.Men overall lÀt det bra tycker jag.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat (redigerat)

Tack för kommentarerna.

Det roliga Àr att folk tror att jag har anvÀnt alltifrÄn Vox-rörförstÀrkare, till ENGL, Peavey, Line 6-stÀrkare. Gissa vad? Det Àr bara en skit ampsim som ingen anvÀnder, som Àr gitarrljudet för skivan.

"Kött i plankorna", "tajtare mellanregister" och "tydligare sÄng" sÀger mig tyvÀrr absolut ingenting i ljudtekniska termer, men tack ÀndÄ för kritiken!

Redigerat av Gojira
Postat

Kött i plankorna fÄr man ofta om stÀrkaren eller pluggen har ett snyggt lÄgt mellanregister som gÄr att anvÀnda i mixen. Ofta tycker jag att mÄnga gröper ur för mycket sÄ att det blir för ihÄligt ljud i elgitarren. Smaksak sÄklart, men om man lyssnar pÄ den typen av metalgitarr som jag personligen gillar sÄ Àr det ofta lite mer tryck i lÄga mellanregistret utan att det blir för bumligt eller grötigt.

Men det Àr ju min smak.

MVH

Anders

Postat (redigerat)

Schysst!

LÄter riktigt bra tycker jag. Skitgrymt jobbat me enkla medel.

Diggar musiken ocksÄ, vÀlskrivna lÄtar. Gitarr-riffen med det ljudet pÄminde mycket om Periphery. Sedan lite vibbar av Raised Fist och Mnemic, fast ni har ÀndÄ en egen stil tycker jag. Tummen upp!

Redigerat av Memphis
  • 2 veckor senare...
Postat

Grymt! Tack sĂ„ mycket 🙂

Fick höra idag att jag hade fĂ„tt 8/10 i Sweden Rock Magazine. Har inte sett det sjĂ€lv men antingen fanns den ute nu i butikerna eller sĂ„ Ă€r det i numret som kommer vĂ€ldigt snart. KĂ€nns fantastiskt att jag har fĂ„tt sĂ„ högt med tanke pĂ„ ... ja, allt. LĂ„t er inte luras av att dyra prylar Ă€r ett mĂ„ste! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.