Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Damn, du får nog testa runt om du ska lägga så mycket pengar?

Det finns ju olika karaktärer, de som ska vara helt transparenta och de som är färgade.

Varför ska du ha en preamp föresten?

Om du har ett akustikbehandlat rum, bra instrument, är bra själv ;P och typ lever på det så kan det nog bidra, annars tror jag det är rätt overkill.

Preampsen i ljudkorten är väldigt rena idag, såg nått test som man kan göra, att ta sin favvolåt och spela in den genom preampsarna i interfacet, och om det låter lika bra har du ju en bra preamp redan.

En bra sida som behandlar mycket om vad man behöver och inte, sen sjukt bra tips i allmänhet.

Therecordingrevolution.com

Mvh Casper

pme (oregistrerad)
Postat

Det är väldigt mycket en smak sak. Golden Age Project PRE73 DLX Carnhill mod1.

Postat (redigerat)

Har en ISA ONE, den är väldigt bra tycker jag. Golden Age Pre 73 testade jag samtidigt (men köpte ISA:n), den är fin fast färgar rätt mycket. Focusriten är vääldigt "clean".

Mvh/Peter

Ps:pme hann före.

Redigerat av Sleap
Postat

Hej tack för era svar, någon som har nån uppfattning om hur A/D-omvandlaren är i den digitala varianten. Jag är ute efter cleant sound. Skita till kan man göra senare i kedjan om man känner för det.

pme (oregistrerad)
Postat

Hej tack för era svar, någon som har nån uppfattning om hur A/D-omvandlaren är i den digitala varianten. Jag är ute efter cleant sound. Skita till kan man göra senare i kedjan om man känner för det.

En isa-one är en opamp plus transformator.

https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=73-468-52&toc=19684&q=5534 Vill du inte ha färgning så ska du inte heller ha en isa one.

Tex http://holmerup.noxshop.se/?item_id=239 är då ett lämpligt val.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.