Jump to content
Annons

Bakom lyckta dörrar... Eller?


JJRockford

Recommended Posts

I denna tråd så tycker Valle att jag genom att föreslå att fortsätta en OT-diskussion i en annan tråd är att föra den diskussionen bakom lyckta dörrar.

Hursomhelst, här är tråden. Det får bli hur OT som helst, diskutera på Valle, i offentlighetens ljus.

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I vanlig ordning gör du en halmdocka.

Vad jag reagerade på var att du mobbade och gjorde dig lustig över en medlem "i offentlighetens ljus". Därefter använde du Off Topic och forumregler som argument för att ditt mobbingoffer inte skulle inte svara på din fräckhet "i offentlighetens ljus"...

Med andra ord: Du tar dig friheten att göra dig lustig över mig i en tråd som alla kan läsa och sedan kräver du att min kontring ska ske PM-vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

I vanlig ordning gör du en halmdocka.

Vad jag reagerade på var att du mobbade och gjorde dig lustig över en medlem "i offentlighetens ljus". Därefter använde du Off Topic och forumregler som argument för att ditt mobbingoffer inte skulle inte svara på din fräckhet "i offentlighetens ljus"...

Bara så att jag överhuvudtaget är med på vad du menar. Är det min ståndpunkt att det oftast är en mognadsfråga om hurvida man tycker det är tufft eller ej med enkla svordomar som du tycker är mobbing?

Med andra ord: Du tar dig friheten att göra dig lustig över mig i en tråd som alla kan läsa och sedan kräver du att min kontring ska ske PM-vägen.

Du läser väl vad du vill. Jag skrev exakt såhär:

(...)

I vilket fall är vi nu väldigt OT, pm:a mig eller starta en ny tråd så att du inte förstör den här för många säkert väldigt nyttiga tråden med en massa nonsens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara så att jag överhuvudtaget är med på vad du menar. Är det min ståndpunkt att det oftast är en mognadsfråga om hurvida man tycker det är tufft eller ej med enkla svordomar som du tycker är mobbing?

Dels; det att du insinuerar att jag tycker det är tufft och svära.

Dels; det att du själv satte dig över forumreglerna för Off Topic och drämde iväg en salva ovidkommande lustigheter över min person, och sedan hade fräckheten att avrunda med att det var jag som "förstör den här [tråden] för många säkert väldigt nyttiga tråden med en massa nonsens".

Link to comment
Dela på andra sajter

Dels; det att du insinuerar att jag tycker det är tufft och svära.

Ja, vad tycker du man ska tro? Du läser ju uppenbarligen själv gärna in en massa saker om andras inlägg. Men nu vet jag att du tycker att det är en raffinerad krydda i språket, eller hur det nu var du skrev. Fine.

Dels; det att du själv satte dig över forumreglerna för Off Topic

Hur då?

och drämde iväg en salva ovidkommande lustigheter över min person,

En "salva"? Överreagerar du ändå inte lite nu? Det kanske bara var mitt sätt att krydda språket lite.

och sedan hade fräckheten att avrunda med att det var jag som "förstör den här [tråden] för många säkert väldigt nyttiga tråden med en massa nonsens".

Jag inkluderade såklart även mig själv i OT:igheten, och nu är vi ju här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan härmed meddela att jag fick en varning för vad jag skrev i (den andra) tråden.

Jag ifrågasatte JJ:s tips. JJ tog chansen och mobbade. Jag fick varning...

Uttrycken som ledde till varning:

"Och hur fan vet du då att andra alternativ är krångliga?"

"Inga! Därför tyckte jag att ditt svar sög."

Grattis till alla "prisjägare"! 🙂

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas du inte får en varning till nu.

Ärligt talat... jag ser varningsförfarandet på det här forumet som helt oseriöst. Det är inkonsekvent samt lider smått av en prisjägaranda bland vissa medlemmar. Jag vet mycket väl att jag utsätter mig själv för varningar så fort jag postar ett inlägg. Oavsett: den dagen jag stängs av från forumet på grund av en "femte varning", så är det inte för att jag bröt mer än någon annan mot någon forumregel, utan för att det finns härliga typer som älskar att "anmäla".

Moderatorerna gör ju bara sitt jobb; de har inte tid eller resurser att bedöma varje enskild anmälning. De får ju lita på att medlemmarna är ärliga.

Aaahhh!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur då?

Genom att vara Off Topic själv. (En jätte rolls-eyes här)

En "salva"? Överreagerar du ändå inte lite nu? Det kanske bara var mitt sätt att krydda språket lite.

Jisses... Du har verkligen problem med att fokusera på sak.

Jag inkluderade såklart även mig själv i OT:igheten

Jomenvisst gjorde du det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat... jag ser varningsförfarandet på det här forumet som helt oseriöst. Det är inkonsekvent samt lider smått av en prisjägaranda bland vissa medlemmar. Jag vet mycket väl att jag utsätter mig själv för varningar så fort jag postar ett inlägg.

Kanske skulle prova att formulera dig lite annorlunda?

Oavsett: den dagen jag stängs av från forumet på grund av en "femte varning", så är det inte för att jag bröt mer än någon annan mot någon forumregel,

Att andra gör fel är väl aldrig en anledning till att själv göra samma fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Genom att vara Off Topic själv. (En jätte rolls-eyes här)

Har såvitt jag vet inte påstått något annat?

Jisses... Du har verkligen problem med att fokusera på sak.

Ok, det var tydligen en för krånglig fråga att svara på.

Jomenvisst gjorde du det.

Ja, det var därför jag använde ordet "vi".

"I vilket fall är vi nu väldigt OT,".

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skulle prova att formulera dig lite annorlunda?

Jag kommer aldrig att dansa efter prisjägarens/angivarens pipa. Jag uttrycker och formulerar mig på exakt samma sätt idag som jag gjorde 2003. Om mitt sätt att föra mig helt plötsligt inte längre är acceptabelt, då får jag simpelt finna mig i att jag är på väg att kickas ur forumet. För då är det ju snarare andra vindar som blåser på forumet. Och, att du är förtjust i att vända din klänning efter vinden behöver inte betyda att alla andra måste tycka eller göra detsamma.

Jag tror jag är på god väg att bli utkastad, dessutom. Ramarna för hur man får uttrycka sig blir allt mindre. Sist jag fick en varning var det för att jag kallade en person för "läskig" (jo, så fruktansvärt var det). Den här gången för att jag dels undrade "hur fan vet du då att andra alternativ är krångliga?", dels för att jag ansåg att ett förringande svar "sög". Varningsutdelaren menade att jag var för aggressiv i tonen... Jag antar att jag skulle ha utelämnat "fan" i det förra, och skrivit "inte tyckte om" i det senare. Men det hade ju som sagt inte varit "jag".

Att andra gör fel är väl aldrig en anledning till att själv göra samma fel?

Som jag sa till en annan: Tonen här på forumet är hård bland de flesta, det hör snarare till ovanligheterna att vara lågmäld och prydlig, vilket på inga sätt behöver betyda något dåligt. Det här forumet hade aldrig haft den pondus den faktiskt har om det inte var för dem med lite mer ryggrad som figurerat här genom åren – och då syftar jag inte på mig själv.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

det borde finnas en tidsgräns för hur länge de ligger kvar. Som det är nu förväntas man tigga och be om att de ska plockas bort.

Jag skulle gärna se en sorts långvarig-medlem-faktor som vägdes in i varningsbedömningen. Jag menar, när jag "anmäls" så är det knappast för att anmälaren plötsligt kommit till insikt att jag bryter mot någon regel, snarare för att han är arg och vill bli personlig.

Att tro något annat är fånigt. Om jag var så hemsk som jag ibland framstår hos enskilda hade jag blivit utslängd för länge sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

De där anledningarna till att du fick dina varningar är ju oxå direkt fåniga. Du har definitivt skrivit värre saker.

Men knappast värre än att det rimligen skulle bryta mot någon forumregel (om man jämför med hur hårda ord som faktiskt har fälts tidigare, och hur ... nä, ska inte tjata om det igen).

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
  • 3 veckor senare...
Burnin Sven (oregistrerad)

Tonen hos en del här är hård och ganska larvig och har varit så sedan jag kom hit. Om det är det som utgör den så kallade ryggraden det håller jag inte med om.

Irl skulle dom flesta av dessa hårda inte våga uttrycka sig på samma sätt då det förmodligen inte skulle sluta så skoj.

En hård ton leder ingenstans mer än rätt ner i kärret allt annat är skitsnack.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Irl skulle dom flesta av dessa hårda inte våga uttrycka sig på samma sätt då det förmodligen inte skulle sluta så skoj.

Du får nog tala för dig själv.

Många av dem som gnäller på hur jävla jobbigt det är med "hårda toner" och tuffa debatter är nästan alltid och lurkar i respektive trådar för att de inte kan låta bli. Några få, men speciella, är så skvallerkärringaktiga att de "prenumererar" på tråden ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...