Jump to content
Annons

Bjuder på en NN-XT-patch. Roland D50 Harmonica.


Carle

Recommended Posts

För ett tag sedan efterfrågade jag Harmonica-ljudet i Yamaha Dx7 som används av bland annat Tina Turner. Nyligen köpte jag en Roland D50 och fick med tre diskar med extraljud varav den ena innehöll en nästan identisk kopia. Jag samplade av den idag och gjorde en patch till NN-XT så att jag ska slippa plugga in synthen varje gång jag vill leka med ljudet. Tänkte dela med mig av min patch som tack för hjälpen senast.

https://dl.dropbox.com/u/11386207/Harmonica.sxt%20alias

Hoppas nu finner den användbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 veckor senare...

För ett tag sedan efterfrågade jag Harmonica-ljudet i Yamaha Dx7 som används av bland annat Tina Turner. Nyligen köpte jag en Roland D50 och fick med tre diskar med extraljud varav den ena innehöll en nästan identisk kopia. Jag samplade av den idag och gjorde en patch till NN-XT så att jag ska slippa plugga in synthen varje gång jag vill leka med ljudet. Tänkte dela med mig av min patch som tack för hjälpen senast.

https://dl.dropbox.c...ica.sxt%20alias

Hoppas nu finner den användbar.

Hur får jag den där filen att fungera? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, "alias" är för att filen är en genväg från en Mac, så det har laddats upp fel fil.

För det andra räcker det inte med sxt-filen, du måste ladda upp samplingsfilerna (wav/aiff) som Harmonica.sxt använder. Jag föreslår en zip-fil med patch- och ljudfiler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, "alias" är för att filen är en genväg från en Mac, så det har laddats upp fel fil.

För det andra räcker det inte med sxt-filen, du måste ladda upp samplingsfilerna (wav/aiff) som Harmonica.sxt använder. Jag föreslår en zip-fil med patch- och ljudfiler.

Då var jag inte helt fel ute alltså 😛
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...