Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag ska skicka en låt till en som ska mixa den, det ska in i pro tools, har exporterat spåren men när de importeras hos mixaren så blir det fel i hur spåren startar, det finns tydligen en funktion som löser detta i Cubase:

"Consolidating regions in Cubase/Nuendo:

1. Select the Range Tool, and highlight all tracks from 0:00:00.000 through to the very end of the very last region.

2. From the Audio menu, select Bounce and Replace Events.

3. From the File menu, select Save Project to New Folder, and all the new consolidated files will be available in that new project's Audio Files folder. Just be sure to check the box labelled "Remove Unused Media" to ensure only the consolidated files appear in the Audio Files folder"

Jag startade range tool ( hittade funktionen i instruktionsboken... ) ;-)

Men i min Audio menu så är bounce gråmarkerat (i princip hela audio menyn är det) så det är nåt jag missar med "range tool"...?

Har någon nån idé?

/B

Annons
Postat

Använd penn-verktyget för att rita in exakt var spåren ska börja, så att de börjar samtidigt. SEDAN markerar du allt och kör Audio -> Bounce selection.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.