Dkr Postat 23 augusti 2012 Postat 23 augusti 2012 Vad föredrar ni? mixerbord eller ljudkort? typ i prisklass 3-4000, eller kan man köra pĂ„ bĂ„de och? đ
Claes Holmerup Postat 23 augusti 2012 Postat 23 augusti 2012 FrĂ„gan du bör stĂ€lla dig Ă€r om du behöver ha en mixer...? I de flesta hemstudios Ă€r det ganska meningslöst med en mixer, eftersom det finns mĂ„nga ljudkort som har de funktioner som behövs och som har det antal in- och utgĂ„ngar som behövs... Om man dĂ€remot ska ut och spela eller ha det i replokalen till hela bandet, sĂ„ Ă€r en mixer ganska nödvĂ€ndig. Det finns vissa ljudkort som kan anvĂ€ndas som fristĂ„ende mixer ocksĂ„, men det Ă€r ganska fĂ„... Personligen valde jag bort mixern för nĂ„gra Ă„r sedan och njuter av all plats jag fick över. đ
DannyDisorder Postat 23 augusti 2012 Postat 23 augusti 2012 Detta lÀrde jag mig ocksÄ, tack vare Claes sjÀlv, och jag skickade tillbaka allt och lade alla pengar pÄ ett dyrare ljudkort istÀllet.
GÀst Postat 23 augusti 2012 Postat 23 augusti 2012 SjÀlv behöver jag en mixer iom att jag har en massa syntar och trummaskiner som jag vill stÄ och jamma med utan att köra igÄng datorn. Mixern Àr sÄklart Àven kopplat till ljudkortet sÄ att jag kan spela in nÀr jag vill. SÄ i mitt fall behövs mixern för detta ÀndamÄl. Hade jag inte haft denna "kringutrustning" sÄ hade jag föredragit att köra med endast ljudkort (och en "monitor control" för smidighetens skull).
Pesek Postat 23 augusti 2012 Postat 23 augusti 2012 Ljudkort utan tvekan. Du kan anvÀnda bÄde och. Allt beror pÄ behovet.
BluesBoy Postat 24 augusti 2012 Postat 24 augusti 2012 Ljudkort......körde med mixer för mĂ„nga Ă„r sedan, men insĂ„g att det inte var nödvĂ€ndigt. đ Inte för min del i alla fall. Blir lite skillnad kanske om man har en setup som Berg.
RIP OFF Postat 6 november 2012 Postat 6 november 2012 RÀtt svÄrt att fÄ samma sound i ett ljudkort som man fÄr i en A&H mixer?
hegobald Postat 6 november 2012 Postat 6 november 2012 RĂ€tt svĂ„rt att fĂ„ samma sound i ett ljudkort som man fĂ„r i en A&H mixer? Ett bra ljudkort ska inte ge nĂ„got speciellt "sound"! Det kan man fĂ€rga till i efterhand i mixen med diverse pluggar. đ 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.