Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

letar efter en mixer som jag vill kunna skicka ner lite spår på. skönt att ha något litet vid sidan att pilla med än att bara köra waves pluggar osv.

finns en rätt stor djungel där ute. nytt som begagnat spelar ingen roll. har läst runt lite på gearslutz osv också där de konstigft nog rekommenderar toft´s nya mixer.

min erfarenhet av dem har aldrig varit någon ljudmässig. däremot har den kännts oerhört plastig och jag vill helst inte kunna blåsa upp reglarna bara för att jag har astma... 😄

men något litet är jag ute efter och som sagt, 20000 måste räcka. något på ebay man ska hålla utkik på? eller någon här på forumet som har något?

Annons
Postat

tofts eq är ändå baserad på tridents legendariska 80 serie. har som sagt aldrig provat och enda gången jag jobbat med trident var deras "nya" bord.

tl audio hade också någon liten mixer.. någon som vet något om den?

Postat

letar efter en mixer som jag vill kunna skicka ner lite spår på. skönt att ha något litet vid sidan att pilla med än att bara köra waves pluggar osv.

Antar att huvudsyftet med inköpet är att få tillgång till välljudande analog EQ? Om du inte vill EQ:a redan vid inspelning så hade jag nog valt en dedikerad EQ-burk istället.

Ett fabrikat som jag stött på när jag tittat på annonser för analogbord med karaktär är Studiomaster. Engelskt fabrikat med anor från 70-talet. Omtalat bra (trident-)EQ i deras bord enligt diverse nätforum. Vore kul att testa. Har sett deras 16-kanalsinspelningsbord gå för 1500 spänn.

Annars har Behringers Xenyxbord också trident-EQ 😆

Postat

tänkte mest samla paket och skicka ner till mixer. iallfall att kunna jobba lite mer med volymreglar. annars håller jag på att samla ihop lite outboards också

Postat

ingen som har bra ideer på mixerbord? görs inte så många små bord som man kan köpa nytt. vill kunna ha lite "handkänsla" i mixarna.

gjorde nyligen en topic om summerare men har nog kommit på att de är något begränsade i sitt användningsområde gentemot analoga mixrar..

hur står sig toft och tla audios små bord rent ljudmässigt? vi skiter ifall de känns plastiga.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.