Jump to content
Annons

Flytta audiospår till annan hårddisk - Protools


bassman

Recommended Posts

Jag har tre hårddiskar till mina audiospår, två externa firewirediskar och en intern disk. Normalt sett använder jag "round robin" i protools för att pytsa ut spåren över alla diskarna. Nu är det så att jag har några projekt där jag har glömt att aktivera det, vilket har lett till att alla audiospår i projektet har hamnat på samma disk. Har inte upplevt det som något problem tidigare, men nu börjar det bli knäpp och låten stannar och jag får ett DAE-error där den gnäller lite på hårddisken.

Frågan är alltså:

Hur gör jag enklast för att sprida ut mina spår på alla diskarna på ett sätt så att protoolsprojektet hittar filerna igen? Och är det kanske någon annan inställning jag bör fixa till i datorn som kan ha negativ effekt på hårddiskarnas prestanda?

Jag kör Protools TDM 5.1 på en mac g4 OS9.2.2

Digidesign mixplus.

/ Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kom nog på hur jag skulle göra.

Jag flyttade helt enkelt filerna dit där jag ville ha dem. När jag öppnade projektet i protools ville programmet helt enkelt söka efter filerna och då var det bara att ange vilken mapp de fanns i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...