Jump to content
Annons

The Eighties och PSL Sessions


cborg

Recommended Posts

Två trevliga program på SVT/SVTPlay

The Eighties - http://www.svtplay.se/eighties

Trodde jag hade länkat upp tidigare men hittade inget när jag sökte. Tyvärr är de två första avsnitten borttagna men mycket skönt att kolla på fortfarande!

Sinding Sessions - http://www.svtplay.se/video/185730/psl-sinding-sessions-del-1

Första delen i ett gäng inspelningar live i studio. Med Anna Ternheim från ABBA-Bennys studio. Den har ju varit med i någon tråd här med Nilsson och Wellness-Björn. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det där 80's har jag kollat på tidigare, både på tv och SVTPlay. Lite kul faktiskt.

Sinding Sessions var något nytt. Tack cborg. 🙂

Ternheim har en väldigt ball inställning till musik/inspelning. Mycket trevlig tjej verkar det som.

Inget jag lyssnat på tidigare, men det är ju faktiskt inte alldeles "obra". 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar att kolla på proffsmusiker när dom bara hänger och gör det dom är bäst på. Så grymt inspirerande. Jag skiter i vad det är för musikstil, man går alltid därifrån med tusen idéer och uppslag. Tycker Sinding Sessions var råbra, och gubbarna är ju tvärsköna. Helt befriade från osäkerhet och bullshit, dom bara gör sin grej, och Anna är fanimig en fantastisk musiker. Den dynamiken som råder i den där gruppen skulle jag verkligen inte tacka nej till.

Sen får jag mest intrycket av att PSL mest vill hänga med kändisar och vara "groupie", men han är ju knappt med, så det gör ju inte så mycket.

Hade önskat mer studioporr, men man kan väl inte förvänta sig att dom går in på mikrofonplacering och liknande (svensson skulle väl dö av tristess).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som fascinerar mig med Eighties är att trots att jag spytt galla över 80-talsmusik så länge jag varit musikaliskt medveten så är ändå programmet roligt och engagerande. Man fastnar direkt. Betydligt mer lyckat än SVTs Seventies där Joey Tempest satt och pratade om vilken inspirationskälla David Bowie varit för honom - och därmed även för Europe 😳

PSL Session verkar ju lovande. Stark inledning med Ternheim!

/Halkbi

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar för tipset om PSL session, jävligt kul med ett sånt program.

är lite besviken på eighties serien. för mycke disco och för lite Glamrock, även lite märklig att ha ett avsnitt om live aid spelningen och tragga om varenda artist UTOM queen, vars spelning på live aid är lite legendarisk, men men.

Link to comment
Dela på andra sajter

persuader (oregistrerad)

BRA...tack. Anna passar bra för mig med gamla Nashville fyllosar....

Det enda som stör är Per Sinding som inte fattar något

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inte särskilt imponerad av första PSL-avsnittet. 4 st musikvideos inspelade i studio, vilket jag uppfattade som playback. Lite slösnack däremellan.

Sen må hon vara en bra artist, men det ändå bara 4 st musikvideos från en bra artist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker, trots Pers ibland förvirrade uppsyn (hehe), att det är jäkligt trevligt med någon som försöker göra lite sådana här program. Tror folket och musiken behöver lite olika former.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...