Jump to content
Annons

värde Tokai Goldstar Sound Stratocaster?


Bullerbyn

Recommended Posts

Har en Tokai Goldstar Sound Stratocaster från 84-85 med rosewood bräda. Samt tillhörande original tweedcase. Har sett att det finns senare årgångar från Tokai där de skevat till huvudformen på dessa men denna har Fenders originalform. Funderar på att kränga iväg den och undrar vad man bör begära?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hade jag behov av en strata, hade jag köpt din =]

Lawsuitgurorna i de högre skikten, spöar ofta skiten ur Fender å Gibson, vilket i sej inte e så konstigt,

då de 2 stora bara lägger ner energi på att replikera sej själva från sina storhetstider, till idiotpriser!

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner mig om en gammal händelse från 82-83 ungefär. Min kompis Johan, då 14-15 år, skulle spela gitarr i lokala punkbandet, så hans pappa köpte honom en Tokai Stratocaster vid ett besök i Japan.

"Tokai - vad fan är det för löjlig kopia?", tänkte Johan, och slipade bort trycket från huvudet och påståd sedan konsekvent att det var en Fender.

Många år senare söp Johan bort en Les Paul 68 (Gibson, ingen kopia...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är 84 en stund efter japanarna var the shiet. Och stratan är ingen ubereftertraktad modell.

Du kan hitta lawsuit LP för runt 5000 spänn t.om 70talarna men dom finns det mängder av, Tror det är svårt för dig att sikta på mer. Hör med helges håla han har ju piskat upp priserna på japanarna dom senaste åren. Bra gitarr i vilket fall!

Redigerat av Jaker
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...