Jump to content
Annons

Drivkraft signing OFF.


DrivKraft

Recommended Posts

Hej forumet,

Jag har vart medlem här i drygt sex år. Jag har prenumererat på tidningen till och från.

Inom många områden har både tidningen och forumet fyllt en viktig funktion. Jag har lärt mig mycket som jag kommer att ha nytta av under hela mitt liv som hobbymusiker och hjälpreda på kompisars projekt.

Jag har länge, om inte alltid, haft forum.studio.se som startsida. Nu är det dags att byta och lämna en miljö som jag inte längre trivs i.

Forumet ger mig ingenting längre. Nyheterna får jag på annat håll och kritik på låtmaterial är jag inte längre i behov av. Glädjen i att ibland kunna hjälpa en med mindre kunskap inom ett område drunknar i avskyn jag känner när jag läser vissa poster. Arrogans och personangrepp, svidande kommentarer och nedlåtande svar, jag avslutar mitt medlemskap här dels i protest.

De senaste utgåvorna av tidningen har vart bortkastade pengar. Underhållet på forumet har blivit sämre. Intresset för elektronisk musik på forumet har kommit att handla om hur man kopierar andra artister som fått visst fotfäste i en rutten bransch med fokus på allt annat än vad elektronisk musik handlar om, för mig.

Jag önskar alla musiker, hobby som hårt satsande. all lycka. Vill ni bli nästa Kiss, Guns n Roses, Swedish House Maffia eller något nytt, go for it. Vill ni bara ha kul med era instrument utan ambitioner att erövra världen, ha de riktigt jäkla tokigt roligt. 🙂

Till alla er högdragna, högmodiga, snorkiga och "överlägsna" kungar och prinsar. Kramar till er alla. Ni verkar ha fått för lite av den varan.

Till alla er som inte vågar tro på er själva. Tror inte ni på det ni gör lär ingen annan göra det heller. Kramar även till er.

Till redaktionen. Tack för materialet!

Mycket möjligt att jag återkommer den dagen tonen är trevligare här. 🙂

Fridens Liljor.

Anders

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag håller med dig om att forumet efter några år inte känns intressant. Jag undrar faktiskt varför jag besöker detta forumet när Gearslutz och speciellt TapeOP ger så mycket mer. Tidningen Studio har jag inte köpt på kanske sex år pga att inget i den tilltalar mig. MvH.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till "out there". 🙂

Tackar tackar. 🙂

Letade febrilt efter en "avsluta konto" funktion i goda 15 minuter innan jag tillslut mailade admin. Sökte sen med den utomordentliga sökfunktionen och fann svaret i en tråd från 2004, tror jag det var. Forumet har ingen sådan funktion. Man bör maila en admin.

"Out here" är det underbart. Tycker nästan att fler borde komma ut i friska luften och låta alla gamla surfjärtar och riddare av allt som är "rätt" få ha detta hålet och kanske helt dedikera det åt inbördes beundran.

Inte meningen att låta bitter alls men jag höll mig borta ett litet tag och kom tillbaka bara för att se att forumet gått ner sig ännu mer och att samma tråkiga riddare ännu förpestar tillvaron här.

Men...det kommer alltid att finnas nybörjare som kan behöva informationen här. Knepigt. Hoppas att de undslipper de heliga ryttarna.

Nu väntar jag bara på att bli avstängd. Ska bli skönt. 🙂

Fridens

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att du lämnar. Det skrivs så mycket här på forumet om hur man skall hindra folk att registrera om sig osv för att slippa otrevligheter. Dom nya medlemmarna är oftast inga problem utan vill oftast bara ha hjälp. Det är däremot nästan uteslutande dom äldre medlemmarna här på forumet som är dom största svinen, mobbarna, besserwissers osv. Det bästa vore om olsberg stängde av dom för gott, för alla inkl admin vet vilka dom är. Men det är problematiskt när dessa medlemmar är så bra vänner med moderatorerna både här och affärsmässigt. Men säger folk upp sina medlemskap här och slutar köpa tidningen så kanske ledningen fattar. För då förlorar dom pengar och det är oftast då dom reagerar men då är det för sent.

Men vi såg också vad admin gjorde nu senast, dom som hade många varningar fick dom borttagna för att genast börja betee som svin igen.

Glad midsommar

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa vore om olsberg stängde av dom för gott

Nu är inte det inte bara några enstaka figurer här på forumet som får mig att ge mig av, det är mer än så.

Det bästa vore helt klart om dessa figurer höll inne med sin bitterhet, sin "överlägsenhet" eller vad det nu är som gör att de beter sig som regelrätta skitstövlar mot övriga medlemmar. Kanske skulle de rent av ta sig en funderare på vad de har här att göra ö.h.t. Vana?

Det allmäna missnöjet med livet som resulterar i en genomgående syrlig ton? Get a fucking grip, vi är alla delaktiga i det här.

Vad vet jag.

För då förlorar dom pengar och det är oftast då dom reagerar men då är det för sent.

Att Studio, såväl tidning som forum, har kommit att handla mer och mer om pengar är inte alls svårt att se.

Adblock+ tar smidigt bort annonser så de störs jag inte av men det här med senaste numret av tidningen (pdf) för 49kr men som vi kunde läsa i en post egentligen kostar, vad?. 75kr? Dolda avgifter? Yeah, vad seriöst detta stället känns nu.

Det är som sagt fler faktorer som gör att jag vill ut. Jag har kanske "vuxit ur" det här stället. 🙂

Nog.

Dags att leka lite med en gratis MiniMoog från Arturia innan sillen ska ner.

Glad midsommar på er! 🙂

/ Anders

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att du lämnar Drivkraft, men jag tror det tyvärr ligger i människans natur det du beskriver...

Detta är samma sak på alla forum i stort sett... Men det brukar vara så desto äldre medelålder desto mer respekt på forumet... Jag har lämnat många forum pga av för många arroganta skitstövlar...det enda man kan göra är att föregå med gott exempel och inte ta åt sig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...