Jump to content
Annons

Distressor, hur är den att jobba med


evilrocker

Recommended Posts

Annons

Hmm det här låter intressant! Namnet ger mig en känsla av att det handlar om en kompressor som ger ifrån sig lite skön distortion? Är det här en bra grej vid parallellkomprimering tro? (När jag PK:ar så brukar jag nämligen lägga till lite overdrive för extra punch och värme, när det handlar om kick, snare och bas..

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Yes verkligen ett säkert kort. Funger bra på typ allt haha.

Faktiskt. Kräver dock att man läser manualen, med det har ju evil rocker redan gjort så dår är det bara att köra. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Både Dist2 och Dist3 kan tyckas subtila när man sololyssnar, men i ljudbilden kan de ha en betydande skillnad. Får lite exciter-vibbar ibland.

Har överanvänt dist-lägena när jag trackat sång. Ställde in kompressorn för leadsång, med ett av distlägena, och trackade vidare hela körpaketet med samma inställningar. Det blev för mycket av det goda.

Annars har jag bara goda saker att säga om Distressor. Gillar hur attack och release fungerar. Det händer verkligen saker hela tiden och det känns som man har full kontroll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för infon! Fan va roligt, har min MC77 ute på annons om någon är sugen!

Både Dist2 och Dist3 kan tyckas subtila när man sololyssnar, men i ljudbilden kan de ha en betydande skillnad. Får lite exciter-vibbar ibland. Har överanvänt dist-lägena när jag trackat sång. Ställde in kompressorn för leadsång, med ett av distlägena, och trackade vidare hela körpaketet med samma inställningar. Det blev för mycket av det goda. Annars har jag bara goda saker att säga om Distressor. Gillar hur attack och release fungerar. Det händer verkligen saker hela tiden och det känns som man har full kontroll.
Link to comment
Dela på andra sajter

Damn.. Jag har varit sugen till och från att köpa en Distressor.. bara för att ha en ..eller en Fatso...Har du kollat in UBK Fatso? Jag har bara kört UAD-pluggvarianten av Fatso och kan bara drömma våta drömmar om den riktiga hårdvaran, då allt bara blir "MER" med riktiga grejer. Fatso'n btw blåser upp speciellt trummor så jäkla trevligt som inget annat och jag misstänker att Distressorn gör det lite hårdare ( om man läser mellan raderna på Gearslutz)

Posta gärna någon liten grej när du bestämt dig.. f@n vad jag blev inspirerad nu.

Gruppköp? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft en fatso, tyckte den var bra, tyckte kompressorerna i den var riktigt bra men jag saknade inställningsmöjligheterna, sen använde jag inte trannyn alls iofs, tyckte det blev grynigt. Jag kan kolla på mitt håll om det går att få nån rabatt på två distressors eller fler

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...