Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest Janneministudio
Posted

Skulle vilja ha tag på nåt program som man kan spela in midi med pianorulle tekniken tex sweet sixteen fast lite mer kompliserat och att det går att lägga på analog sång på själva stämmorna, hoppas jag är tydlig, tyvärr är jag nybörjare eller näst intill vad gäller datorer och musik, sjunger samt spelar klarinet, och tänkte skaffa mig en egen orkester i datorn eftersom det är så dåligt musikintresse i hålan där jag bor.

Annons
Posted
Skulle vilja ha tag på nåt program som man kan spela in midi med pianorulle tekniken tex sweet sixteen fast lite mer kompliserat och att det går att lägga på analog sång på själva stämmorna, hoppas jag är tydlig, tyvärr är jag nybörjare eller näst intill vad gäller datorer och musik, sjunger samt spelar klarinet, och tänkte skaffa mig en egen orkester i datorn eftersom det är så dåligt musikintresse i hålan där jag bor.

Cubase SE. 🙂

Guest Janneministudio
Posted

Kan du inte förklara lite närmare och inte bara skriva cubase se

Posted

🙂

Sorry - men jag har en känsla av att jag har svarat dig lite mer utförligt i en annan tråd om samma ämne... 🙁 Du har dessutom frågat om SE tidigare och fått en del svar.

Om du har följdfrågor, så är det smartare att fortsätta i samma tråd och på så sätt samla ihop ämnet, i stället för att lägga in nya frågor angående varje detalj. Om du kommer med massor av småfrågor finns tyvärr risken att folk tröttnar på att svara - och om du inte samlar ihop det lite, så får du dessutom kanske samma svar om och om igen, eftersom folk inte vet vad du redan har fått svar på...

Hittade t ex: https://www.studio.se/index.php?showtopic=9406

https://www.studio.se/index.php?showtopic=9424