Jump to content
Annons

Pianorulle

Janneministudio (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Skulle vilja ha tag på nåt program som man kan spela in midi med pianorulle tekniken tex sweet sixteen fast lite mer kompliserat och att det går att lägga på analog sång på själva stämmorna, hoppas jag är tydlig, tyvärr är jag nybörjare eller näst intill vad gäller datorer och musik, sjunger samt spelar klarinet, och tänkte skaffa mig en egen orkester i datorn eftersom det är så dåligt musikintresse i hålan där jag bor.

Annons
Postat
Skulle vilja ha tag på nåt program som man kan spela in midi med pianorulle tekniken tex sweet sixteen fast lite mer kompliserat och att det går att lägga på analog sång på själva stämmorna, hoppas jag är tydlig, tyvärr är jag nybörjare eller näst intill vad gäller datorer och musik, sjunger samt spelar klarinet, och tänkte skaffa mig en egen orkester i datorn eftersom det är så dåligt musikintresse i hålan där jag bor.

Cubase SE. 🙂

Postat

Kan du inte förklara lite närmare och inte bara skriva cubase se

Postat

🙂

Sorry - men jag har en känsla av att jag har svarat dig lite mer utförligt i en annan tråd om samma ämne... 🙁 Du har dessutom frågat om SE tidigare och fått en del svar.

Om du har följdfrågor, så är det smartare att fortsätta i samma tråd och på så sätt samla ihop ämnet, i stället för att lägga in nya frågor angående varje detalj. Om du kommer med massor av småfrågor finns tyvärr risken att folk tröttnar på att svara - och om du inte samlar ihop det lite, så får du dessutom kanske samma svar om och om igen, eftersom folk inte vet vad du redan har fått svar på...

Hittade t ex: https://www.studio.se/index.php?showtopic=9406

https://www.studio.se/index.php?showtopic=9424

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.