Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Kom igen nu! Nu kör vi en frågetävling, den som svarar rätt får ställa nästa fråga. Allt skall ha med musik att göra.

On your feet or on your knees...Here they are the amazing group...?

Edited by Reason
Annons
  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
vet inte riktigt va frågan va men de e väl en Blue öyster cult skiva?

Bra jobbat 😏

Ställ nästa fråga 😎

Guest nattvaktaren
Posted
Korrekt term för sk "Skrik toner" på sträng instrument

(Observera att ja inte vet om de e rätt, men de ska va.. tror jag)

flageoletter?

Posted

Jag hann först igen, hurra!

Hmm, låt mig se......... Jo, vad är namnet på den grupp som släppt album såsom "Eskimo", "Fingerprince", "The Commercial Album"?

Posted

Man får kanske tänka till när man ställer frågan så googling iaf inte blir helt lätt

Vem gjorde plattor under namnet Synergy på 70-talet?

Posted
Ove Törnqvist?

Demoniqus, jag är besviken!!!!! The Residents är ju jättebra! De spelar på frusna fiskar, cyklar och en massa annat mysigt. Vill Du ha en ANNORLUNDA musikupplevelse, kolla in dem! Owe Thörnquist, jo jag tackar!!

Posted
Näe, nu har jag googlat å googlat! Det fanns en massa på "Synergy" men det enda jag hittade hade med Pearl Jam att göra.

fel fel fel, nytt försök

Posted

Njaej men jag fick för mig att den gode Rupert hade proddat den skivan där "Solesbury Hill" var med. Säkert helt fel! Tony Banks har spelat med Peter och Tony Banks har spelat med Nik Kershaw som hade en gitarrist som var bror till Don Airey som är en duktig keyboardist som spelat med många storheter. Jag kan inte komma på en enda Gabriel-synthare trots att jag tror mig om att ha hört det mesta han gjort.

Guest nattvaktaren
Posted

Hade inte Steve Hillage ett band som hette Synergy?